لاوروف: پیشرفت در حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه مدیون روسیه، ایران و ترکیه است

به گزارش فیس راز، وزیر امور خارجه روسیه شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه نامید که در سایه کوشش های روسیه، ایران و ترکیه در گروه آستانه تحقق یافته است.

لاوروف: پیشرفت در حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه مدیون روسیه، ایران و ترکیه است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود که در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه پیشرفت قابل ملاحظه ای بدست آمده که این مسئله مدیون کوشش های گروه آستانه با مشارکت روسیه، ایران و ترکیه است.

لاوروف امروز (شنبه) در مصاحبه با خبرگزاری مدیاماکس ارمنستان گفت: این اواخر پیشرفت نسبتاً قابل توجهی در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در جمهوری عربی سوریه بدست آمده است که نقش رهبری اقدامات برعهده سه کشور ضامن صلح در سوریه (یعنی روسیه، ایران و ترکیه) در چارچوب مذاکرات آستانه بوده است. بدین ترتیب در تاریخ 30 اکتبر (8 آبان ماه) نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو برگزار گردید که در آن نمایندگان دولت سوریه، گروه های مخالف دمشق و جامعه مدنی این کشور شرکت دارند.

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که توافقات بدست آمده در نتیجه مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 22 اکتبر (30 مهرماه) در سوچی، از جمله امضای تفاهم نامه مربوط به حل و فصل اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه، اقدام بسیار مهمی در جهت تقویت حاکمیت و احیای تمامیت ارضی سوریه است.

لاوروف اضافه نمود، به عقیده ما، مسئله بازگشت سوریه به خانواده اتحادیه عرب، از مدتها قبل به سرانجام رسیده و این موضوع بخش لاینفک سرانجام حل و فصل اوضاع در این کشور است.

وی همچنین سهم و کوشش های ارمنستان در ارائه یاری های انسان محبت آمیز و پزشکی به مردم غیرنظامی در سوریه را بسیار با ارزش و مهم ارزیابی کرد.

وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری تاکید نمود که روسیه از حفظ ثبات نسبی اوضاع در خطوط تماس در منطقه قره باغ کوهستانی استقبال می نماید. وی گفت: به عقیده ما، ادامه کاهش تنش در منطقه به ایجاد جو مناسب برای برگزاری مذاکرات سازنده با هدف حل و فصل مسائل در منطقه یاری می نماید. چرا که دشوارترین مرحله معین وضعیت نهایی منطقه قره باغ کوهستانی است که صرفاً باید در جریان مذاکرات سیاسی و بر اساس اصول حقوقی شناخته شده صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 647

به "لاوروف: پیشرفت در حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه مدیون روسیه، ایران و ترکیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: پیشرفت در حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه مدیون روسیه، ایران و ترکیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید