مجلس نمایندگان آمریکا سرپرست کارکنان کاخ سفید را برای ادای شهادت احضار کرد

به گزارش فیس راز، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه سرپرست کارکنان کاخ سفید را برای ادای شهادت درباره آغاز تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور احضار کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا سرپرست کارکنان کاخ سفید را برای ادای شهادت احضار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا از میک مولوینی سرپرست کارکنان کاخ سفید درخواست کرد تا در مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافته و درباره آغاز تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ادای شهادت کند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه ای که در آن مراحل بعدی تحقیقات استیضاح از ترامپ تعیین شده به این تحقیقات رسمیت بخشید. قانونگذاران آمریکایی با 232 رأی موافق در برابر 196 رأی مخالف این قطعنامه را به تصویب رساندند. هیچ نماینده جمهوری خواهی از این قطعنامه حمایت نکرده است. از میان مخالفان، 194 نفر جمهوری خواه و 2 نفر دموکرات بوده اند. (جزئیات بیشتر)

تصویب این قطعنامه به معنی کلید زدن استیضاح علیه ترامپ نیست، هر چند ممکن است به آن مرحله ختم شود. این قطعنامه در واقع، صرفاً به تحقیقاتی که از قبل درباره استیضاح ترامپ آغاز شده بود رسمیت می بخشد و مراحل بعدی پیشبرد این تحقیقات را تعیین می کند.

در آمریکا، رئیس جمهور ترامپ به تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات فساد علیه جو بایدن، یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متهم شده است.

در صورتی که تحقیقات استیضاح، انتها به مرحله ای ختم شود که در آن مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح او رأی بدهد، مجلس سنا به دادگاه علیه او تبدیل خواهد شد و باید به عزل یا ماندن او در قدرت رأی بدهد.

با توجه به آنکه جمهوری خواهان تا به حال از استیضاح ترامپ حمایت نکرده اند، بعید است که استیضاح، اگر کلید هم زده شود به عزل ترامپ از قدرت منجر شود، مگرآنکه او مرتکب جرمی شود که جمهوری خواهان را با دموکرات ها همراه کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 639

به "مجلس نمایندگان آمریکا سرپرست کارکنان کاخ سفید را برای ادای شهادت احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا سرپرست کارکنان کاخ سفید را برای ادای شهادت احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید