محققان آلمانی از کشف پادتن ضد کرونا خبر دادند

به گزارش فیس راز، رسانه های آلمان گزارش دادند که پژوهشگران شهر براون شویگ در این کشور توانسته اند به پادتن هایی (آنتی بادی ) برسند که می توانند مانع ویروس کرونا برای ورود به سلول های انسانی شوند.

محققان آلمانی از کشف پادتن ضد کرونا خبر دادند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، جستجو به دنبال دارو برای مقابله با ویروس جدید کرونا در دنیا ادامه دارد. یک گروه پژوهشی از ایالت نیدرزاکسن آلمان از تست 6000 پادتن بر روی سلول های انسانی و پیشرفت چشمگیر در جهت دستیابی به دارو برای درمان می گوید.

لوکا سی سین- سن، ویروس شناس مرکز هلم هولتس در حوزه تحقیقات عفونی در شهر براون شویگ، در گفت وگو با یک روزنامه محلی، از پیشرفتی شگرف سخن گفت و گفت: ما در جهت درست تهیه دارو بر ضد کووید 19 حرکت می کنیم.

این پژوهشگر و تیم او شش هزار پادتن انسانی ساخته شده را تجزیه و تحلیل نموده اند و در میان آنها،750 پادتن که توانایی اتصال (چسبیدن ) به ویروس را دارند، استخراج نموده اند؛ برقراری اتصال، پیش شرط مبارزه موفقیت آمیز با عامل بیماری زاست. اکنون پژوهشگران در مرحله سنجش تأثیر پادتن ها با کشت سلولی هستند.

پژوهشگران این تیم می گویند، هدف از این تحقیقات، دستیابی به دارو و نه واکسن، برای درمان بیماران بدحال مبتلا به کروناست.

پروفسور اشتفان دوبل از دانشگاه براون شویگ با اشاره به روش ایمن سازی غیرفعال (پاسیو) که این تحقیقات بر آن راسخ است، می گوید: [در این روش] تأثیر بلافاصله خودش را نشان می دهد، به این ترتیب که پادتن ها پتانسیل ویروس را از او می گیرند.

پژوهشگران شرکت نماینده در این پروژه می گویند، جستجو به دنبال مناسب ترین پادتن ها برای دارویی که قرار است ساخته گردد تا میانه ماه ژوئن (تیر) ادامه خواهد داشت. پس از یافتن این پادتن، پژوهشگران قصد دارند تأثیر حاصل پژوهش هایشان را روی قلب و کلیه آنالیز نمایند و زمینه برا برای آزمایش های بالینی فراهم نمایند.

توماس شیرمان از شرکت بیوتکنیک یوماب که در این پروژه سهیم است، از هدف و امیدواری این تیم برای درمان نخستین بیماران مبتلا به کرونا در پاییز سال جاری سخن می گوید.

بیورن توملر، وزیر علوم ایالت نیدرزاکسن آلمان با قدردانی از تحقیقات این تیم گفته است که از موفقیت به دست آمده این مؤسسه تحقیقاتی در این ایالت بسیار خرسند است. تحقیقاتی که به گفته او نوید نتایج درمانی بهتر در راه مبارزه با کووید 19 می دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1086

به "محققان آلمانی از کشف پادتن ضد کرونا خبر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان آلمانی از کشف پادتن ضد کرونا خبر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید