محورهای دور اول مذاکرات بغداد و واشنگتن

به گزارش فیس راز، یک سایت عراقی محورهای دور اول مذاکرات بین عراق و آمریکا را منتشر کرد.

محورهای دور اول مذاکرات بغداد و واشنگتن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایت المعلومه برنامه کاری و محورهای دور اول مذاکرات بین بغداد و واشنگتن را با انتشار سندی تشریح کرد.

جلسه دور اول مذاکرات عصر امروز به مدت 2 ساعت به وسیله ویدئو کنفرانس به خاطر شیوع کرونا برگزار خواهد شد و در ابتدا دیوید هیل از طرف آمریکا اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا را معرفی خواهد نمود و بعد از آن رئیس تیم مذاکره کننده عراقی اعضای این تیم را معرفی و سخن افتتاحیه را بیان خواهد نمود.

براساس این سند، 30 دقیقه دوم جلسه به مدیریت طرف آمریکایی برای بحث و گفت وگو درباره جوانب امنیتی اختصاص یافته است و دیوید هیل به نمایندگی از طرف آمریکایی بحث درباره حضور نیروهای آمریکایی و نگرانی امنیتی آمریکا را شروع خواهد نمود و از همکارانش در وزارت دفاع خواهد خواست تا در صورت لزوم وارد بحث شوند. طرف عراقی نیز به گفته های آمریکایی ها پاسخ خواهد داد.

30 دقیقه سوم جلسه تحت مدیریت طرف عراقی به بحث و گفت وگوی مالی اختصاص خواهد یافت و در جریان آن، عراق شرایط مالی خود و طرح ها برای مقابله با بحران را تشریح خواهد نمود. طرف عراقی همچنین طرح های خود برای استقلال در زمینه انرژی را تشریح خواهد نمود و آمریکا نیز بر اهمیت اصلاحات مالی تاکید خواهد نمود و پیشنهاد یاری به عراق برای رسیدن به اهدافش در زمینه اقتصاد و انرژی را ارایه خواهد نمود.

براساس این سند، 20 دقیقه بعدی نیز تحت مدیریت طرف آمریکایی خواهد بود و به بحث و گفت وگوی سیاسی خواهد پرداخت و تیم آمریکا موضع انتخابات زودهنگام و عدالت درباره قربانیان خشونت و مسائل انسانی را مطرح خواهد نمود و عراقی ها نیز ایده های خود را درباره این نگرانی به بحث خواهند گذاشت.

10 دقیقه نیز به بحث و آنالیز مسائل فرهنگی تحت مدیریت تیم عراقی خواهد پرداخت و ممکن است که عراق خواستار بازگرداندن بعضی آثار باستانی و تمدید برنامه های مبادله گردد. آمریکا نیز با بازگرداندن آرشیو حزب بعث منحله موافقت خواهد نمود و راههای تمدید برنامه های مبادله را آنالیز خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1156

به "محورهای دور اول مذاکرات بغداد و واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محورهای دور اول مذاکرات بغداد و واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید