مذاکرات وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: وزیر امور خارجه کشورمان که در جاکارتا بسر می برد در مذاکرات با همتای اندونزیائی خود پیرامون آخرین وضعیت روابط دو جانبه ، راه های ارتقاء مناسبات دو کشور و آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای مصاحبه و گفتگو کردند.

مذاکرات وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، در این مذاکرات دو طرف پیوندهای مستحکم تهران و اندونزی و مشترکات فراوان و وجود فرصتها و حوزه های متعدد و همچنین افزایش رایزنی در موضوعات بین المللی برای تقویت صلح و امنیت دنیای را مورد تاکید قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و اندونزی در مذاکرات روز جاری روند همکاریهای مالی دو کشور ازجمله فعالیت کمیسیون همکاری مشترک مالی و کمیته های مختلف فعال در حوزه های تجاری ، فرهنگی ، علمی و گردشگری را مورد آنالیز قرار داده و با ابراز خرسندی از زمینه ها و حوزه های متعدد مورد علاقه طرفین و روند رو به گسترش همکاریها ،لزوم تنظیم برنامه جدید و سازوکار جامع برای تسریع در اقدامات و برطرف موانع به منظور شتاب بخشیدن به روند جاری را از ملزومات مناسبات در دوره جدید همکاری برشمردند.

ظریف و مارتی ناتالگاوا با تاکید بر ایجاد فرصتهای جدید متناسب با ظرفیتهای موجود افزایش تماسها و مشورت های منظم میان دو کشور را مورد تفاهم قرار دادند.

ظریف و همتای اندونزیایی در این مذاکرات تشکیل دو کارگروه، گفتگوهای کنسولی و حقوق بشر میان دو کشور را مورد توافق قرار دادند و متعاقب مذاکرات بعمل آمده پیرامون تحولات بین المللی و منطقه ای از جمله اوضاع سوریه ، بحران اوکراین ، اوضاع منطقه آسیای شرقی نیز گفتگو کردند.

دو طرف با تاکید به حل و فصل مسالمت آمیز بحرانها ، استفاده از زور را رد کرده و انجام گفتگو و اتخاذ دیپلماسی را تنها راه چاره برشمردند. وزیر امور خارجه اندونزی با اعلام مواضع صریح کشورش، استفاده صلح آمیز کشورها از انرژی هسته ای مواضع ثابت اندونزی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران و استقبال از مذاکرات جاری میان ایران و 1+5 را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین طی شرکت در یک مناظره تلویزیونی پیرامون تحولات دنیا اسلام ،رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مورد مذاکرات هسته ای تعاملات میان کشورهای اسلامی و تحولات منطقه ای را تشریح کرد .

ظریف متعاقب آن در یک کنفرانس مطبوعاتی اختصاصی به سوالات رسانه های اندونزیایی و خارجی پاسخ دادند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 406

به "مذاکرات وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید