مرگ ومیر کرونا در ایتالیا بسیار بالاتر از ارقام رسمی است

به گزارش فیس راز، گزارش منتشر شده اداره آمار ایتالیا (ایستات) نشان می دهد میزان تلفات ویروس کرونا در این کشور بسیار بالاتر از حدی است که در ارقام رسمی اعلام شده است.

مرگ ومیر کرونا در ایتالیا بسیار بالاتر از ارقام رسمی است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین ایستات در آنالیزش در این باره که روز دوشنبه 15 اردیبهشت منتشر شد، به هزاران مورد مرگی اشاره می نماید که هیچگاه رسما به کووید-19 نسبت داده نشده اند.

ایستات در نخستین گزارشش درباره تاثیر همه گیری کرونا بر میزان مرگ ومیر در این کشور که 86 درصد جمعیت این کشور را پوشش می دهد، خاطرنشان کرد که از 21 فوریه که نخستین مرگ های کووید-19 رخ داد تا 31 مارس شمار مرگ ها در این کشور در مقایسه با میانگین پنج سال گذشته تا 39 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از میان 25354 مرگ اضافی گزارش شده در این مدت، سازمان حفاظت مدنی ایتالیا 13710 مرگ را به کووید-19 مربوط نموده است، به این ترتیب حدود 11600 مرگ شمرده نشده باقی می مانند.

این مرگ های اضافی عمدتا در بخش شاقتصادی ایتالیا اتفاق افتاده است که شیوع ویروس کرونا بیشترین شدت را در آن داشته است.

اداره آمار ایتالیا می گوید منطقی است که تصور کنیم این افراد یا بدون اینکه آزمایش شوند، به علت کووید-19 مرده اند یا فشار اضافی بر نظام بهداشتی به خاطر همه گیری کرونا باعث شده است این افراد بدون اینکه درمان شوند، به علل دیگری مرده اند.

سازمان حفاظت مدنی ایتالیا تا سوم مه (14 اردیبهشت) 28884 مرگ ناشی از ویروس کرونا گزارش نموده است که بیشترین میزان تلفات ناشی از این بیماری در دنیا پس از آمریکا است. این آمار تلفات فقط شامل افرادی می گردد که آزمایش مثبت پیدا نموده اند.

این سازمان هر روز داده های مربوط به مرگ افراد را که آزمایش مثبت کرونا داشته اند، گردآوری و در بولتنی در ساعت 6 بعدازظهر در هر روز منتشر می نماید.

گزارش ایستات که با همکاری موسسه ملی بهداشت ایتالیا تهیه شده است، شدت بالای همه گیری در مناطق شمال ایتالیا که اغلب مرگ های گزارش نشده کووید-19 در آن اتفاق افتاده است، ثابت می نماید.

در منطقه شاقتصادی لومباردی که شامل شهر میلان پایتخت اقتصادی این کشور می گردد، شمار مرگ ها در ماه مارس نسبت به میانگین مرگ ها در این ماه ها در سال های 2015 تا 2019 تا 186 درصد افزایش یافته است.

در شهر برگامو در نزدیکی میلان که بدترین شیوع کووید-19 را در میان مناطق شمال ایتالیا داشت، شمار مرگ ها در ماه مارس نسبت به میانگین مرگ ها در سال های 2015 تا 2019 تا 568 درصد افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1095

به "مرگ ومیر کرونا در ایتالیا بسیار بالاتر از ارقام رسمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ ومیر کرونا در ایتالیا بسیار بالاتر از ارقام رسمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید