مسئول لیبیایی در دمشق: اردوغان دنبال رؤیای امپراتوری عثمانی است

به گزارش فیس راز، معاون نخست وزیر مجلس شرق لیبی، ترکیه را دشمن مشترک سوریه و لیبی دانست و با استهزاء گفت: ترکیه را چه به سوریه و لیبی؟!.

مسئول لیبیایی در دمشق: اردوغان دنبال رؤیای امپراتوری عثمانی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبد الرحمن الأحیرش معاون نخست وزیر وابسته به مجلس شرق لیبی که در حال حاضر در سوریه حضور دارد، تأکید کرد که ملاقاتش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه یک فرصت تاریخی است.

الاحیرش روز گذشته با اسد ملاقات کرد. ریاست جمهوری سوریه بیان کرد که در این ملاقات آخرین تحولات سوریه و لیبی، نبرد این کشورها علیه تروریسم و دخالت های خارجی در آن آنالیز و تأکید شد که آنچه در سوریه و لیبی رخ می دهد، اتفاق واحدی است.

الاحیرش در گفت وگو با روزنامه الوطن سوریه گفت که استقبال رئیس جمهور بشار اسد، بسیار خوب بود. البته ما انتظار چنین چیزی را داشتیم. او انسانی ملی گراست که به مسائل دنیا عرب بویژه سوریه اهمیت می دهد.

وی ادامه داد: ملاقات ما بسیار خوب بود... رئیس جمهور اسد به ما گفت: همه چیز را درباره لیبی می دانم و آنچه در آن رخ می دهد، در راستای یک طرح واحد علیه سوریه و لیبی است، با نامهای متفاوت، ولی هدف از نابودی دو کشور، یکی است و تروریسم، دشمن مشترک ما و کشورهای حامی آن نیز، دشمن مشترک ما هستند.

این مسئول لیبیایی ادامه داد: دشمن [سوریه و لیبی] یکی است. ما در یک جهت، مبارزه می کنیم؛ چه این تروریسم در سوریه باشد چه در لیبی؛ به فضل خدا و ارتش سوریه و نیروهای مسلح لیبی، در برابر آن پیروز خواهیم شد... این چیزی است که اکنون می خواهیم.

الاحیرش توضیح داد: شاهد یک حمله وحشیانه از سوی ترکیه به رهبری اردوغان هستیم... که کوشش دارد رؤیای احیای امپراتوری عثمانی را عملی کند. ولی این مسئله، به فضل بازوان مردان سوریه و لیبی، محقق نخواهد شد.

معاون نخست وزیر وابسته به مجلس شرق لیبی تأکید کرد: نیروهای مسلح لیبی با تجاوز ترکیه، مقابله می نمایند... ما از تجاوز ترکیه و حملات وحشیانه آن، بسیار اذیت شدیم. لذا باید این پیغام را به دنیا مخابره کنیم که سوریه و لیبی، کشورهای صلح هستند، نه کشورهای جنگ.

وی ادامه داد: [لیبی و سوریه] می خواهند مانند دو ملت برادر، در امنیت و صلح زندگی نمایند. ولی ترکیه را چه به لیبی و سوریه؟! سوریه هم اکنون در پی بازپسگیری خاک، امنیت و ثبات ملت سوریه است.

وی بازگشایی سفارت لیبی در دمشق را سرشروع فعالیت سیاسی و برقراری روابط طبیعی برادرانه بین دو کشور دانست.

این مسئول لیبیایی در سرانجام خاطر نشان کرد، بازگشایی این سفارت، باعث خشم بسیاری از کشورها شد، ولی بسیاری دیگر را نیز خوشحال خواهد نمود.

وزارت اطلاع رسانی سوریه روز گذشته از فعالیت مجدد سفارت لیبی در دمشق اطلاع داد و بیان کرد که سفارت لیبی امروز سه شنبه (13 اسفند) فعالیت خود را مجددا شروع خواهد نمود.

دولت موقت لیبی در شرق که ژنرال خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است از حمایت چند کشور از جمله روسیه، مصر و امارات برخوردار است و در مقابل دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) به ریاست فائز السراج از حمایت ترکیه برخوردار است.

نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر از یازده ماه پیش با هدف سیطره بر طرابلس به مناطق حومه آن حمله نموده اند اما با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی روبرو شده و هنوز نتوانسته اند پایتخت را تحت کنترل خود بگیرند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 953

به "مسئول لیبیایی در دمشق: اردوغان دنبال رؤیای امپراتوری عثمانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول لیبیایی در دمشق: اردوغان دنبال رؤیای امپراتوری عثمانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید