مشارکت عمان در پروژه های شهری کرمان

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: با حضور سفیر عمان در ایران پروژه مجموعه صاروج پارس (گود خشت مال ها) در کرمان به طور رسمی شروع شد.

مشارکت عمان در پروژه های شهری کرمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، علی بابایی در حاشیه افتتاح این پروژه با بیان این که بالاخره با برطرف همه موانعی که در جهت پروژه صاروج پارس (گود خشت مال ها) بود، ساخت این پروژه شروع شد، به سفر سفیر عمان در ایران و یکی از شرکای مجموعه صاروج پارس به کرمان اشاره نمود و گفت: حضور این افراد بهانه ای بود تا پروژه صاروج پارس به صورت رسمی شروع گردد.

سرپرست شهرداری کرمان اضافه کرد: در برنامه زمان بندی که پیش از این از سوی سرمایه گذار به شهرداری اعلام شده، در دو طبقه منفی یک و دو، پارکینگ طبقاتی ساخته و به شهرداری تحویل داده می گردد.

وی با بیان این که قرار بود شهرداری زمین های این محدوده را تملک نموده و در اختیار سرمایه گذار قرار دهد، گفت: اگر چه مقدمات کار به طول انجامید، اما با وجود همه مسائل ساخت پروژه شروع شد.

بابایی اضافه کرد: برنامه زمان بندی پروژه پنج ساله است که قرار است پارکینگ های پروژه دو ساله ساخته گردد و در سه سال بعدی نیز بقیه پروژه که مجموعه تجاری، اداری و تفریحی را شامل می گردد، ساخته گردد.

وی این پروژه را به این دلیل که در کنار بازار تاریخی کرمان قرار گرفته، کم نظیر دانست و اعلام کرد: ساخت این پروژه، بافت تاریخی را احیا و متحول می نماید و به رونق بازار بزرگ کرمان یاری زیادی می نماید.

سرپرست شهردای کرمان اضافه کرد: با اجرای این پروژه و ساخت پارکینگ ها، میدان توحید (ارگ) مسدود، آسفالت دور میدان تبدیل به سنگ فرش و میدان تبدیل به پیاده راه می گردد و افرادی که قصد حضور در میدان توحید، بازار و مجموعه صاروج پارس را دارند، می توانند از پارکینگ طبقاتی این مجموعه استفاده نمایند.

بابایی در خصوص مسائل جهت این پروژه گفت: این پروژه شامل حدود 300 پلاک بود که فقط حد و حریم داشتند و متراژ آن ها معین نبود، بخشی از پلاک ها هم مربوط به اداره کل اوقاف بود که با رایزنی هایی که شد، تمام املاک خریداری شد و اکنون برای اجرای فاز یک، هیچ مانعی وجود ندارد.

سرپرست شهرداری کرمان اضافه کرد: پروژه صاروج پارس حاصل زحمت زیادی است که سیف الهی، معاون عمرانی استاندار (شهردار سابق کرمان) و همکاران در معاونت برنامه ریزی و مالی و شهرداری منطقه یک متحمل شدند.

بابایی در خصوص نحوه اجرای این پروژه گفت: کیفیت کار گروه سرمایه گذار بسیار مطلوب است، امکانات شرکت پیمان کارِ پروژه هم بسیار خوب است، ضمن این که نقشه های پروژه نیز آماده است.

وی اضافه کرد: سازه فلزی پروژه در کارگاه در حال ساخت است، بنابر این امیدواریم ساخت پروژه صاروج پارس طبق برنامه زمان بندی پیش برود.

سرپرست شهردار کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا این گروه سرمایه گذار عمانی قصد سرمایه گذاری های دیگری هم در کرمان دارد، گفت: در جلسه ای با حضور سفیر عمان، یکی از شرکای جدید مجموعه صاروج پارس، سیف الهی، معاون عمرانی استاندار و جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران قرار شد سرمایه گذاران عمانی در جشنواره فرهنگی مالی کرمان در تهران حضور پیدا نموده و در جریان فرصت های سرمایه گذاری شهر و استان کرمان قرار بگیرند، ضمن این که همکاران ما نیز در این جشنواره حضور دارند و فرصت های سرمایه گذاری شهری را ارایه می نمایند.

بابایی اضافه کرد: سفیر عمان از بافت تاریخی و محور گردشگری شهر کرمان بازدید کرد و چند پروژه به آن ها پیشنهاد شد که مقرر شد کارشناسان این گروه سرمایه گذار، برای تحلیل این پروژه ها به کرمان بیایند.

وی ادامه داد: تا دو ماه آینده نیز وزیر اقتصاد و رئیس اتاق بازرگانی عمان در تهران حضور پیدا می نمایند که قرار شد سفری هم به کرمان داشته باشند و از نزدیک در جریان پروژه های استان و شهر کرمان قرار بگیرند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 514

به "مشارکت عمان در پروژه های شهری کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت عمان در پروژه های شهری کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید