مشارکت هنرمندان خراسان شمالی در 41 نمایشگاه صنایع دستی در سال 98

به گزارش فیس راز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، هنرمندان استان در 41 نمایشگاه ملی، منطقه ای و استانی صنایع دستی مشارکت و حضوری فعال داشتند.

مشارکت هنرمندان خراسان شمالی در 41 نمایشگاه صنایع دستی در سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز دوشنبه 25 فروردین ماه 99 بابیان این مطلب اضافه نمود: همچنین در سال گذشته 27 بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شد که صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در آن حضور داشتند.

او توضیح داد: صنعتگران در این نمایشگاه ها تولیدات مربوط به رشته های دست بافته های داری، نساجی، چرم، معرق، رودوزی های سنتی، سفال و سرامیک، صنایع چوب و... را ارائه و در معرض فروش قراردادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: همچنین در کنار برپایی غرفه های صنایع دستی در نمایشگاه های سراسری در سایر استان ها، سیاه چادرهای خراسان شمالی نیز باهدف عرضه سوغات و غذاهای محلی، و معرفی آداب ورسوم سنتی استان فعالیت داشتند.

او با اشاره به افزایش 25 درصدی صادرات صنایع دستی در سال 98 اظهار کرد: در حال حاضر شیوع کرونا، بازار صنایع دستی و صادرات محصولات این حوزه را تحت تأثیرات منفی قرار داده است.

یزدان پناه بیان نمود: با بسته های حمایتی که در نظر گرفته شده و دولت نیز در دست آنالیز دارد، امیدواریم بتوانیم بخشی از اثرات منفی کرونا در حوزه صنایع دستی و گردشگری را برطرف کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1057

به "مشارکت هنرمندان خراسان شمالی در 41 نمایشگاه صنایع دستی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت هنرمندان خراسان شمالی در 41 نمایشگاه صنایع دستی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید