مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

به گزارش فیس راز، امروزه از گابیون و سبدهای سنگی در طرح های مختلف معماری و محوطه سازی هم استفاده می گردد و از این جهت هم کاربرد دیگری یافته اند.

مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

توری گابیون ممکن است به صورت سبد ساخته نگردد. برای نگه داری سنگ ها و جلوگیری از سقوط آن ها از سطوح شیب دار کنار جاده ها و بزرگراه ها و خطوط راه آهن توری گابیون را محکم به سطوح میبندند.

مفتول استفاده شده برای ساختن توری گابیون باید دارای خواص خاصی باشد، برای هدف و کاربردی که فراوری می گردد مناسب نباشد. گابیون ها می توانند به صورت ها و اشکال متفاوتی که می تواند بر اساس هزینه و عملکرد آنها انتخاب گردد. انواع مختلف گاببون عبارتند از:

گابیون یا توری سنگی، به توری فلزی که درون آن را از قلوه سنگ و قطعات مختلف به صورت خشکه چینی پر می نمایند. در قدیم هم تورسنگ را به شکل سبد استوانه ای شکل بدون ته می ساختند که از خاک پر نموده و برای جان پناه به کار می بردند و به این کار سَلّه اندازی هم می گفتند. تورسنگ ها در مهندسی عمران، راه سازی و امور نظامی کاربرد دارد.

با توجه به کاربرد توری های، بایستی آن را از جنبه های مختلفی از قبیل خصوصیات رفتاری، شکل پذیری، استحکام، طراحی و محاسبه سازه ها مورد آنالیز و ارزیابی قرار داد. از لحاظ مالی بسیار ارزانتر از سازه های مشابه است.

منبع مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1939

به "مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید