مقاله: مغلطه های درجه دو (B

به گزارش فیس راز، (شرح مترجم: فهرست پایین ترکیبی از مغلطه های درجه دو در سایت و کتاب است. برخی از مغلطه های درجه دوی فهرست شده در کتاب در سایت مدخل کامل هستند و برای هرچه کامل تر بودن ترجمه فارسی شرح آن ها در سایت در این ترجمه آورده شده است. همچنین برخی از مغلطه های فهرست شده در کتاب در سایت فهرست نشده اند و این مغلطه ها نیز به این فهرست اضافه شده اند. در کل هیچ مغلطه ای در سایت یا کتاب نیست که در این ترجمه فهرست نشده باشد و می گردد این ترجمه را کامل ترین نسخه پروژه بو بنت در نظر گرفت).

مقاله: مغلطه های درجه دو (B

3. مغلطه باید گول زننده باشد، یعنی باید بتواند یک فرد بالغ معمولی را به اشتباه بیندازد.

ضمناًً من در شرحات مغلطه های زیر چند جمله هم درباره این که چرا مغلطه موردنظر به فهرست مغلطه های اصلی راه پیدا ننموده شرح داده ام.

1. مغلطه باید خطا در برهان و استدلال (Reasoning) باشد، نه خطا در بیان واقعیات (Factual).

2. مغلطه باید به طور رایج در استدلال به کار رود، یا در قالب خود استدلال یا تفسیر مخاطب از استدلال.

مغلطه های بسیاری وجود دارند که در اینترنت یافت می شوند و حداقل یکی از سه ویژگی بالا را ندارند، اما با این حال مردم همچنان واژه مغلطه را در توصیف شان به کار می برند. با توجه به این که هیچ معیار تثبیت شده ای برای تعریف مغلطه وجود ندارد، مردم می توانند هر چیزی را که دلشان می خواهد مغلطه خطاب نمایند، ولی ما جزو مردم نیستیم. ما می خواهیم مغلطه شناس های حرفه ای باشیم، برای همین مغلطه هایی را که واقعاً مغلطه نیستند یا ارزش اش را ندارند که من بخواهم مفصل شرح شان دهم یا شما عمیقاً درک شان کنید، مغلطه درجه دو خطاب می کنیم. اگر این مغلطه ها سلبریتی بودند، شاید برخی هایشان به مراسم اسکار دعوت شوند، ولی بیشترشان در بهترین حالت در برنامه تلویزیونی هالیود اسکوئرز (Hollywood Squares) به عنوان مهمان حضور می یابند. اما اگر قرار باشد این کتاب عظیم ترین مجموعه مغلطه موجود در بازار باشد، لازم می بینم که حداقل فهرست شان کنم. با این وجود، ارزشش را دارد که این فهرست را یک بار کامل بخوانید، همان طور که ارزشش را دارد برخی از اپیزودهای هالیوود اسکوئرز را یک بار تماشا کنید (البته به شرطی که نوبت اجراهای اعصاب خردکن آن خانم عروسک گردان نباشد).

منبع مقاله: مغلطه های درجه دو (B

انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1947

به "مقاله: مغلطه های درجه دو (B" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مغلطه های درجه دو (B"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید