مقام مجلس اروپا: اروپا نمی تواند تا ابد معطل بن بست برگزیت در انگلیس باشد

به گزارش فیس راز، رئیس بزرگترین فراکسیون مجلس اروپا در سخنانی تاکید نمود که اروپا باید به مسائلی غیر از برگزیت بپردازد و نمی تواند تا ابد نظاره گر بن بست برگزیت در لندن باشد.

مقام مجلس اروپا: اروپا نمی تواند تا ابد معطل بن بست برگزیت در انگلیس باشد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا در تبادل نظر با روزنامه آلمانی پاسایر نویه پرسه، به مسئله برگزیت پرداخته گفت: ما همچنان منتظریم ببینیم هفته آینده چه اتفاقی در لندن می افتد. دیگر نمی توان به تاریخ 31 اکتبر برای خروج انگلیس از اتحادیه روپا پایبند بود. همچنین مجلس اروپا هم باید این توافق جدید را تصویب کند. ما برای آنالیز دقیق این توافق نامه به نفع شهروندان وقت کافی می گذاریم. تا زمانی که از طرف لندن سیگنال واضحی ارسال نگردد ما مشاوره های خود در این باره را در پیش نخواهیم گرفت. هنوز مسائل فنی بازی وجود دارد.

وی اضافه نمود: در هر صورت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هفته گذشته آمادگی خود برای توافق را نشان داد. تاخیر تاریخ برگزیت یک شکست برای جانسون محسوب می گردد. وی اکثریتی در مجلس ندارد و نمی تواند توافق با اروپا را پیش ببرد.

این مقام مجلس اروپا در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برگزاری همه پرسی دومی درباره برگزیت وجود دارد گفت: حالا انگلیس ظاهرا به زمان بیشتری احتیاج دارد تا این بن بست داخلی را حل نماید. شاید این تنها با برگزاری همه پرسی دومی امکان پذیر باشد. اروپا نمی تواند تا ابد نظاره گر این بن بست باشد. یک تعویق تاریخ برگزیت تنها در صورت تعهد آشکار برای برگزاری انتخابات مجدد و یا برگزاری همه پرسی دومی از طرف انگلیس می تواند وجود داشته باشد. تمدید بی پلیان این تراژدی برگزیت دیگر نمی تواند ادامه یابد.

وی اضافه نمود: در نشست آخر هفته اتحادیه اروپا قرار بود درباره منابع اقتصادی آینده این اتحادیه بحث گردد اما این امکان پذیر نبود چرا که دوباره برگزیت در نقطه مرکزی بحث ها قرار داشت. ما باید بالاخره درباره آینده اروپا هم صحبت کنیم و برای همواره نباید درگیر برگزیت باشیم.

وی توافق برگزیت جدید را منصفانه دانسته و گفت: اتحادیه اروپا یک بار دیگر آمادگی خود برای حرکت در این جهت را نشان داد.

نمایندگان مجلس انگلیس روز شنبه متممی را به تصویب رساندند که به موجب آن دولت این کشور باید طی نامه ای رسمی به اتحادیه اروپا خواهان به تعویق افتادن برگزیت تا روز 31 ژانویه (10 دی ماه) گردد.

در حالی که بوریس جانسون بارها تأکید نموده است که تحت هر شرایطی تا روز 31 اکتبر (9 آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود، مجلس انگلیس در جلسه ای تاریخی (نخستین جلسه ای که در 37 سال اخیر در روز شنبه برگزار می گردد) با 322 رأی موافق در برابر 306 رأی مخالف، متمم پیشنهادی اولیور لتوین که به متمم لتوین شهرت یافته است را تصویب کرد تا دولت بوریس جانسون با مانع تازه ای برای نهایی کردن برگزیت روبرو گردد.

یک منبع دولت انگلیس گفت: جانسون 3 نامه برای دونالد تاسک رئیس شورای اروپا ارسال نموده است: یک کپی از متنی که قانون موسوم به Benn Act وی را مجبور به نوشتن آن نموده است، یک نامه از سوی فرستاده بریتانیا در اتحادیه اروپا که می گوید دولت لندن از قانون تبعیت می نماید و نامه سوم که در آن جانسون گفته است، هرگز درخواست تمدید مهلت قانونی برگزیت را نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 503

به "مقام مجلس اروپا: اروپا نمی تواند تا ابد معطل بن بست برگزیت در انگلیس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام مجلس اروپا: اروپا نمی تواند تا ابد معطل بن بست برگزیت در انگلیس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید