موسسه های خیریه باید حمایت های خود را در سامانه وزارت تعاون ثبت نمایند

به گزارش فیس راز، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیبا بیان اینکه نظارت بر موسسه های خیریه سبب افزایش اعتماد عمومی می گردد؛ گفت: موسسه های خیریه موظف اند تمامی حمایت های خود را در سامانه وزارت تعاون ثبت نمایند.

موسسه های خیریه باید حمایت های خود را در سامانه وزارت تعاون ثبت نمایند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خانم مریم السادات میرمالک گفت: موسسه های خیریه رکن اصلی رفاه اجتماعی است و هر گونه فقر نظارت بر عملکرد اینگونه موسسه ها، به اعتماد عمومی آسیب می زند.

وی اضافه کرد: بر اساس بند ح تبصره 17 قانون بودجه سال 99 همه دستگاه های موضوع ماده 29 قانون ششم برنامه توسعه که موسسات خیریه نیز جزو آن هستند و به هر نحوی به اقشار آسیب پذیر یاری می نمایند، باید همه حمایت های خود را به تفکیک شماره و کد ملی دریافت نماینده حمایت در سامانه وزارت تعاون ثبت نمایند.

میر مالک گفت: پرداخت ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا/پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، کد 24 رقمی در قسمت شناسه پرداخت درج گردد اقدام گردد.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون خاطر نشان کرد: این کد شامل عدد 110 در ابتدا، سپس عدد 11 رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در سرانجام شماره تلفن همراه رابط مؤسسه (بدون در نظر دریافت صفر اول) است؛ بنابراین گزارش همه دستگاه های موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهاد های عمومی غیردولتی و بنیاد ها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می نمایند، مکلفند همه حمایت ها و یاری های خود را به افراد حقیقی صرفاً به وسیله حواله های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

این کار نقش موثری در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد دارد که در همه کشور ها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می فرایند و در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و سوء استفاده احتمال دارد که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه ها می گردد.

پس از پرداخت، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت نماینده، دستگاه پرداخت نماینده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و طبقه بندی و ثبت می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1378

به "موسسه های خیریه باید حمایت های خود را در سامانه وزارت تعاون ثبت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسه های خیریه باید حمایت های خود را در سامانه وزارت تعاون ثبت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید