نا امیدی مردم ایتالیا نسبت به وضعیت سیاسی این کشور پس از انتخابات

به گزارش فیس راز، خبرنگاران : تازه ترین نظرسنجی اجرا شده نشان می دهد از هر 7 ایتالیایی تنها یک نفر امیدوار است که پس از برگزاری انتخابات ماه آینده، دولتی با ثبات در ایتالیا تشکیل گردد.

نا امیدی مردم ایتالیا نسبت به وضعیت سیاسی این کشور پس از انتخابات

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی در ایتالیا که امروز (آدینه) اعلام شد نشان می دهد که از هر 7 ایتالیایی تنها یک نفر امیدوار است که پس از برگزاری انتخابات ماه فوریه امسال، دولتی با ثبات در ایتالیا تشکیل گردد.

بر اساس این نظرسنجی، همچنین میزان محبوبیت و مقبولیت ماریو مونتی نخست وزیر کنونی و موقت ایتالیا به طور چشمگیری کاهش پیدا نموده است.

به نظر می رسد بی ثباتی سیاسی جدید پس از گذشت یک سال از عمر دولت مونتی می تواند بار دیگر ایتالیا را به مهمترین نگرانی در منطقه یورو تبدیل کند.

بنا بر این گزارش، این نظر سنجی که از سوی شرکت اس.دبلیو.جی در فاصله شش هفته به انتخابات 24 و 25 فوریه ایتالیا صورت گرفته نشان می دهد که حزب چپ میانه ایتالیا هنوز اختلاف زیادی با حزب راست میانه سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا داشته و با ده امتیاز از این حزب پیشی دارد.

در حالی که پیروزی ائتلاف چپ میانه ایتالیا تا حدی در انتخابات آینده قطعی به نظر می رسد ، مونتی و برلوسکونی حملات شدیدی را بر ضد یکدیگر ادامه می دهند با این هدف که بتوانند در توازن قدرت در سنا پیروز شوند.

این موسسه نظرسنجی در ادامه آورده است که میزان محبوبیت و مقبولیت مونتی از زمان شروع رقابت های انتخاباتی تا کنون به شدت کاهش داشته است.

بر این اساس میزان مقبولیت مونتی از 38 درصد در ماه دسامبر به کمتر از 30 درصد رسیده است. میزان مقبولیت مونتی در نوامبر 2011 میلادی زمانی که قدرت را از برلوسکونی گرفت به بیش از 71 درصد می رسید.

مونتی در مدت نخست وزیری خود توانست اعتبار بین المللی ایتالیا را احیا کند و نرخ بهره استقراض در این کشور را به نصف کاهش دهد. ولی افزایش مالیات ها به خصوص مالیات بر مسکن موجب کاهش میزان محبوبیت وی در بین شهروندان عادی ایتالیایی شده است.

نتایج نظر سنجی موسسه اس.دبلیو.جی نشان می دهد که بیش از 61 درصد مردم ایتالیا پیش بینی می نمایند پس از انتخابات آینده، وضعیت بی ثباتی سیاسی در این کشور ادامه خواهد یافت و تنها 14 درصد دستیابی به یک دولت با ثبات را پیش بینی نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 359

به "نا امیدی مردم ایتالیا نسبت به وضعیت سیاسی این کشور پس از انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نا امیدی مردم ایتالیا نسبت به وضعیت سیاسی این کشور پس از انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید