نخست وزیر یونان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: تلویزیون دولتی یونان بیان کرد که نخست وزیر این کشور احتمالاً امروز پنجشنبه خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد تا از این طریق نمایندگان مخالف حزب سیریزا را شکست داده و جهت لازم برای حمایت از برنامه نجات مالی را هموار کند.

نخست وزیر یونان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که بعضی نمایندگان حزب چپگرای سیریزا مخالفت خود را با بسته نجات مالی جدید یونان اعلام نموده اند، آلکسیس تسیپراس میخواهد با درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام، بر نمایندگان مخالف غلبه و راه را برای حمایت از بسته نجات مالی جدید هموار کند.

پس از روزها شایعه در مورد اینکه دولت یونان در گام بعدی چه کاری انجام خواهد داد، مقام های دولتی تأکید نموده اند که برگزاری انتخابات زودهنگام در اواسط سپتامبر به گزینه محتمل تری تبدیل شده است.

یک مقام رسمی دولت یونان در این باره گفت: تسیپراس عصر امروز پنجشنبه با مشاوران ارشد خود رایزنی خواهد نمود تا در مورد اقدام بعدی تصمیم گیری نماید.

این مقام رسمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام وجود دارد، گفت: همه چیز امکان دارد.

شبکه تلویزیونی دولتی یونان اعلام نموده است که احتمالاً اواخر امروز نخست وزیر یونان، درخواست خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام خواهد نمود.

پس از کوشش های بعضی مقام های حزب سیریزا برای مخالفت با بسته نجات مالی جدید 86 میلیارد یورویی، تسیپراس ماه گذشته این بسته نجات را امضا نموده است. بر اساس این بسته نجات جدید، یونان باید سیاست های ریاضتی جدیدی را اجرا کند.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

به ازای اعطای این یاری مالی، دولت یونان متعهد به اجرای اصلاحات مالی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1035

به "نخست وزیر یونان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر یونان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید