نظر میشل عون درباره امکان کمک روسیه به لبنان در روزهای بحرانی

به گزارش فیس راز، رئیس جمهور لبنان بیان نمود، بحران کنونی در این کشور سه بعد دارد و سیاست های اشتباه اقتصادی طولانی مدت نیز به آن دامن زده است.

نظر میشل عون درباره امکان کمک روسیه به لبنان در روزهای بحرانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میشل عون رئیس جمهور لبنان در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت، بحران کنونی لبنان سه بُعد دارد که هر سه مورد پیامد های فاجعه باری برای لبنان داشته است.

وی اضافه کرد، این سه بعد به علاوه سیاست های اشتباه اقتصادی در زمان طولانی و فساد باعث شده شهروند لبنانی اعتماد خود به دولت را از دست بدهد.

عون سپس سه بعد بحران لبنان را تشریح کرد و گفت: بحران حضور گسترده آوارگان سوری در لبنان و تأثیرات شدید آن بر اقتصاد، بحران شرایط سخت اقتصادی که دولت در تلاش برای مقابله با آن است و بحران ویروس کرونا که در ماه های اخیر بار شرایط اقتصادی متشنج را سنگینتر کرده است.

وی ضمن اعلام اینکه لبنان تصمیم به کمک به خود گرفته، اضافه کرد، لبنان در ابتدای برخاستن نیاز به کمک دوستان خود دارد.

عون درباره امکان حمایت روسیه از لبنان در برهه فعلی گفت: روسیه کشوری بزرگ و دوست تاریخی لبنان است و می تواند در بسکمک از گام ها برای حمایت از طرح نجات لبنان که در کابینه تصویب شده و برای اجرای آن کار خواهیم کرد، مشارکت کند.

لبنان هفته گذشته شاهد اعتراضات و بعضا آشوب در برخی مناطق بویژه شمال این کشور بود و دولت لبنان برای فرونشاندن اعتراضات مذکور و سر و سامان دادن به شرایط اقتصادی پنجشنبه (11 اردیبهشت) طرحی اقتصادی-اقتصادی تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1110

به "نظر میشل عون درباره امکان کمک روسیه به لبنان در روزهای بحرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر میشل عون درباره امکان کمک روسیه به لبنان در روزهای بحرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید