هجدهمین مرکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی هرمزگان در شهر فین افتتاح شد

به گزارش فیس راز، مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: به مناسبت هفته دولت هجدهمین مرکز آموزش فراوری و اشتغال صنایع دستی هرمزگان در شهر فین افتتاح شد.

هجدهمین مرکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی هرمزگان در شهر فین افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اشکان مختاری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز سه شنبه 6 شهریور با بیان این مطلب اضافه کرد: این مرکز باهمکاری این اداره کل، بخشداری، شهرداری و شورای شهر و بخش فین جهت امور فراوری و اشتغال فراوری کنندگان صنایع دستی با حضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار بندرعباس، بخشدار فین و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان بندرعباس در فین افتتاح شد.

او هدف از راه اندازی مراکز آموزش و فراوری و اشتغال صنایع دستی را در راستای سال حمایت از کالای ایرانی و همچنین فراوری محصولات باکیفیت صنایع دستی و عرضه وفروش این محصولات اعلام کرد و اضافه کرد: در بخش فین تاکنون بیش از هزار و 900 نفر موفق به دریافت پروانه فراوری انفرادی صنایع دستی گردیده اند و این روند همچنان در روستاها ونقاط مختلف این بخش ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان تاکید نمود: 12 رشته صنایع دستی در فین رایج است که مهمترین آنها گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصیر بافی، البسه محلی و ... است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 43

به "هجدهمین مرکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی هرمزگان در شهر فین افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجدهمین مرکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی هرمزگان در شهر فین افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید