هشدار احزاب متحد مسیحی آلمان به یونان درباره کنارگذاشتن سیاست های ریاضتی

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: سیاستمداران بلند پایه احزب متحد مسیحی آلمان (حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی) درباره عواقب کنار گذاشتن سیاست های ریاضتی به آتن هشدار داده و از خروج این کشور از منطقه یورو به عنوان عاقبت چنین اقدامی سخن گفتند.

هشدار احزاب متحد مسیحی آلمان به یونان درباره کنارگذاشتن سیاست های ریاضتی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیاست های اروپایی دولت جدید یونان نگرانی هایی را در اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان ایجاد نموده است.

فولکر کایدر، رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان در مجلس این کشور در تبادل نظر با هفته نامه اشپیگل به آلکسی تسیپراس نخست وزیر جدید یونان درباره انتها دادن به سیاست های ریاضتی هشدار داده و اظهار داشته است که مسئولیت تصمیمات دولت یونان نباید بر دوش پرداخت کنندگان مالیاتی آلمانی باشد.

سیاستمداران بلند پایه اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان آشکارا به یونان درباره عواقب کنار گذاشتن سیاست های ریاضتی هشدار دادند.

مارکوس زودر از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال مسیحی آلمان نیز در چنین شرایطی مسئله خروج یونان از منطقه یورو را دیگر یک تابو ندانسته و در این باره به هفته نامه اشپیگل گفت: تاثیرات خروج یونان از منطقه یورو احتمالا کم تر از کنار گذاشتن معیارهای این اتحادیه از طرف یونان برای همه است.

گونتر اوتینگر کمیسر آلمانی اتحادیه اروپا از حزب دموکرات مسیحی نیز بر این عقیده است که دولت جدید یونان با انتها دادن به سیاست های ریاضتی بقای این کشور در منطقه یورو را به خطر می اندازد. طبیعتا ما از بدترین سناریو سخن می گوییم. اما هیچ کس برای خروج یونان از منطقه یورو کوشش نمی کند.

در انتخابات مجلسی 25 ژانویه (5 بهمن) حزب چپ گرای سیریزا به رهبری آلکسیس تسیپراس که از مخالفان سیاست های ریاضتی اتحادیه اروپا است پیروز شده و رهبر این حزب نخست وزیر این کشور شد.

اتحادیه اروپا نگران سیاست های ضد اروپایی دولت جدید یونان بوده و منتظر تصمیم گیری های آن در این باره است.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 388

به "هشدار احزاب متحد مسیحی آلمان به یونان درباره کنارگذاشتن سیاست های ریاضتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار احزاب متحد مسیحی آلمان به یونان درباره کنارگذاشتن سیاست های ریاضتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید