هشدار نسبت به احتمال شروع موج دوم شیوع کرونا در مشهد

به گزارش فیس راز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش رفت و آمد مردم در خیابان ها و کم توجهی به لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به احتمال شروع موج دوم شیوع بیماری همه گیر کرونا در مشهد و خراسان رضوی هشدار داد.

هشدار نسبت به احتمال شروع موج دوم شیوع کرونا در مشهد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

مشهد- ایرنا، دکتر سید محمدحسین بحرینی روز چهارشنبه در 20 فروردین اضافه نمود: طی روزهای اخیر رفت و آمد شهروندان در خیابان ها بالا رفته زیرا بعضی از مردم در خانه نمی مانند. این شرایط از بابت خطر انتقال ویروس عامل بیماری کرونا و افزایش شیوع آن ظرف دو هفته آینده نگرانی هایی ایجاد نموده است.

وی ادامه داد: گرچه ظرف چند روز اخیر تعداد شهروندان بستری بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی با همراهی مردم و اقدامات و هماهنگی خوب مسئولان تا حدودی ثابت مانده اما افزایش چشمگیر حضور مردم در بیرون از خانه و شلوغ شدن دوباره خیابان ها ممکن است این شرایط را تغییر دهد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت پیرامون بیماری کرونا در خراسان رضوی گفت: شرایط بیماری همه گیر در کلان شهر مشهد و استان خراسان رضوی همچنان قرمز است و اجرای جدی و دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی می بایست کماکان ادامه داشته باشد.

وی اضافه نمود: بی توجهی بعضی از شهروندان، نتیجه تمام کوشش ها و خدمات شبانه روزی کادر درمانی را که طی این مدت برای مهار بیماری کرونا و قطع چرخه انتقال ویروس کووید 19 در خراسان رضوی کوشیده اند به هدر خواهد داد.

دکتر بحرینی همچنین به شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه اشاره و اعلام کرد: دانش آموختگان مامایی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی که شیوع ویروس کووید-19 به یک معضل جهانی تبدیل شده، به عنوان مدافعان خط مقدم نظام سلامت در کنار پزشکان در یاری به درمان بیماران و شناسایی افراد مبتلا نقش کلیدی دارند.

خدمات سلامت به جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی توسط 6 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در این استان شامل دانشگاه های مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، گناباد و نیشابور ارائه می گردد. 75 درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1044

به "هشدار نسبت به احتمال شروع موج دوم شیوع کرونا در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به احتمال شروع موج دوم شیوع کرونا در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید