هند هرگونه پیشرفت در مذاکرات مشترک با چین را تکذیب کرد

به گزارش فیس راز، دهلی نو خاطرنشان کرد: علی رغم برگزاری جلسات مختلف و مذاکرات با چین در سطوح مختلف سیاسی و نظامی هنوز هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.

هند هرگونه پیشرفت در مذاکرات مشترک با چین را تکذیب کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، دولت هند گفت: جلسات مختلفی میان سران سیاسی و نظامی هند و چین برگزار شده ولی پیشرفتی صورت نگرفته است.

هند تاکید نمود: چین حاضر نیست از خواسته های خود نسبت به مناطق مرزی مشترک با هند دست بکشد و این خواسته ها از سوی دهلی نو پذیرفته نخواهند شد.

مسئولین دولت دهلی نو توضیح دادند: فعالیت های ارتش هند در طول مرز مشترک به دقت آنالیز می گردد و هر جا احتیاج باشد هند نیز دسته های تازه ای از نظامیان خود را مستقر خواهد نمود.

هند مدعی شد: آخرین درگیری میان نظامیان دو طرف که منجر به مرگ به 20 نظامی هندی شده بود بر اثر آتش افروزی و تجاوز نظامی چین شروع شده است.

در بیانیه دولت دهلی نو آمده است: استقرار در مناطق کوهستانی برای نظامیان ما مشکل نیست و پس از توافق سال 1984 دسته های خبره ای از نظامیان هندی در ارتفاعات مرزی دو کشور مستقر شده اند.

مسئولین هندی می گویند: یکی از خواسته های مهم چین در مذاکرات کم شدن پایگاه های نظامی مرزی هند است که به هیچ عنوان مورد قبول قرار نخواهد گرفت.

هند با یادآوری تجارت 80 میلیارد دلاری موجود باچین توضیح داد: اگر پکن نخواهد از خواسته های خود دست بکشد خسارت مالی زیادی متحمل خواهد شد.

این در حالی است که چین نیز در طرف مقابل مدعی است هند تفاهم نامه های گذشته را زیر پا گذاشته و تعداد نظامیان و تجهیزات خود در مناطق مشخص تکلیف نشده را به شدت افزایش داده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1266

به "هند هرگونه پیشرفت در مذاکرات مشترک با چین را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند هرگونه پیشرفت در مذاکرات مشترک با چین را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید