وزیر اقتصاد: صادرات کالا در کشور 15 درصد افزایش یافته است

به گزارش فیس راز، وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش 15 درصدی صادرات کالا تا 24 آذرماه سال جاری نسبت به سال قبل گفت: حجم تجارت خارجی سال جاری تا به امروز نسبت به سال گذشته به ویژه در عرصه صادرات افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد: صادرات کالا در کشور 15 درصد افزایش یافته است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، فرهاد دژپسند شامگاه پنج شنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با بیان اینکه این شورا در استان بوشهر از صندلی و ظرفیت بالایی برخوردار است گفت: این مهم نشان می دهد ظرفیت های مالی استان بوشهر در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به صورت ویژه و کارشناسی مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بعد انقلاب همیشه در معرض تحریم و فشار بوده اضافه کرد: شاید علتش به موفقیت استکبار جهانی در سال 32 که در آن موقع انگلیس توانست نهضت ملی نفت را میدان داری کند و به شکست بیانجامد باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در یک سال گذشته ظالمانه ترین و پیچیده ترین فشار های مالی علیه ایران اعمال نموده است توضیح داد: تحریمی که از یک سال گذشته تحمیل شده پیچیده ترین و ناعادلانه ترین رفتار شاهد هستیم.

دژپسند اضافه کرد: اینکه یک کشور از تمام امکانات استفاده کند تا از راه های ورود منابع به ایران را مسدود کند و دایره تحریم هر مقطعی گسترش دادند چه از نظر کالای صادراتی و وارداتی شخصیت ها و نهاد ها به این خیال خام که می توانند ایران را ظرف سه ماه سرنگون کند.

وی با بیان اینکه ترامپ رویکرد خود را نسبت به ایران اشتباه گفت گفت: ترامپ به نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور فرانسه و سران کشور های اروپایی به صراحت گفت: رویکرد ما اشتباه بوده و ایران با این رویداد ها حذف شدنی نیست و می گوید دنبال تغییر رژیم ایران نیست.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در جنگ مالی، بخش خصوصی تنها بازیگر نیست گفت: بخش خصوصی در این جنگ و شرایط تحریم میدان دار مالی است همان گونه که در جنگ 8 ساله رزمندگان میدان دار بودند.

دژپسند از افزایش حجم تجارت خارجی اطلاع داد و توضیح داد: تا 24 آذرماه سال جاری حجم تجارت خارجی نسبت به سال گذشته به ویژه صادرات افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی صادرات کالا تا 24 آذرماه سال جاری نسبت به سال قبل اضافه کرد: این موفقیت در حالی است که دشمنان تمام اقدامات نابخردانه و ناجوانمردانه اعمال کردند که این موفقیت نتیجه فعالیت بخش خصوصی است.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه 85 درصد واردات ما کالای واسطه ای، سرمایه ای و مواد اولیه است گفت: دشمن می خواست با انسداد مبادی ورودی کالا های اساسی مردم را مقابل دولت قرار دهد که خوشبختانه سال جاری تا 24 آذر کالا های وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد از نظر وزنی رشد داشته که محصول همراهی و همکاری بخش خصوصی است.

دژپسند با بیان اینکه بوشهر با داشتن قابلیت های گوناگون مالی روی گنج نشسته است گفت: اگر این نعمت الهی در راستا زنجیره ارزش استفاده کنیم و توان مدیریت خوب داشته باشیم به نتیجه مطلوب می رسد.

وی با بیان اینکه بوشهر باید سکوی پرتاب اقتصاد ایران در عرصه بین الملل باشد گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب ترسیم نموده اند که در اقتصاد و فناوری در منطقه تا 1404 رتبه برتر کسب می کنیم شرط و شروطی دارد که از منابع به خوبی باید استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید نمود: در بوشهر نباید نرخ بیکاری 10.4 درصد باشد نرخ بیکاری استان بوشهر با این همه مزایای منحصر به فرد باید به نرخ استاندارد برسد.

دژپسند با بیان اینکه بوشهر در تاریخ ایران صندلی ارزشمندی داشته و اکنون باید این صندلی را در اقتصاد ایران داشته باشد اضافه کرد: بوشهر با این توانمندی و ظرفیت می تواند صندلی رفیع خود را در عرصه اقتصاد پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 737

به "وزیر اقتصاد: صادرات کالا در کشور 15 درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد: صادرات کالا در کشور 15 درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید