وزیر دارایی انگلیس: اتحادیه اروپا را در 31 اکتبر ترک خواهیم کرد

به گزارش فیس راز، ساجد جاوید وزیر دارایی بریتانیا روز دوشنبه 30 سپتامبر اظهار داشت کشورش در 31 اکتبر اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود و امیدوار است این جدایی با توافق همراه باشد.

وزیر دارایی انگلیس: اتحادیه اروپا را در 31 اکتبر ترک خواهیم کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش یورونیوز، وی در مصاحبه با تلویزیون آی تی وی گفت: امیدوارم که بتوانیم با یک توافق اتحادیه اروپا را ترک کنیم. اگر نتوانیم به یک توافق برسیم، فکر می کنم بهتر است که در هر صورتی خارج شویم و این کار را بدون توافق انجام دهیم. این مسئله ایده آلی نیست اما متناسب است.

به موجب قانونی که مجلس بریتانیا تصویب نموده دولت موظف است در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا درخواست تمدید مهلت برکسیت را ارائه کند. آقای جاوید از پاسخ صریح به این که با وجود چنین قانونی، چطور دولت می خواهد تصمیمش مبنی بر ترک قطعی اتحادیه در 31 اکتبر را عملی کند، امتناع کرد.

وی با این حال در همین زمینه گفت: قانونی که مجلس از تصویب گذرانده البته کارها را سخت تر می نماید اما ما شفاف گفته ایم که سیاست ما ذره ای تغییر نخواهد کرد و روز 31 اکتبر اتحادیه را ترک خواهیم کرد.

پبش از این دفتر نخست وزیری بریتانیا مذاکرات دوجانبه با اتحادیه اروپا را رو به پیشرفت خوانده بود، هرچند اضافه نموده بود هنوز موانع قابل توجهی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

در سوی مقابل میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، پیشنهاد کنونی بریتانیا را برای رسیدن به یک توافق جدید حول برکسیت غیرعملی خوانده و گفته بود اتحادیه اروپا منتظر پیشنهاداتی قانونی و عملی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 425

به "وزیر دارایی انگلیس: اتحادیه اروپا را در 31 اکتبر ترک خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی انگلیس: اتحادیه اروپا را در 31 اکتبر ترک خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید