وفایی: قرنطینه در انگلیس باعث شد از فرم ایده آل خارج شوم، به صندلی اصلی ام در اسنوکر جهان بازمی گردم

به گزارش فیس راز، ملی پوش اسنوکر گفت: اکنون در رده 37 دنیا هستم، اما دوباره به صندلی اصلی خود بازخواهم گشت.

وفایی: قرنطینه در انگلیس باعث شد از فرم ایده آل خارج شوم، به صندلی اصلی ام در اسنوکر جهان بازمی گردم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس جمهوری اسلامی ایران، حسین وفایی اسنوکرباز برتر ایران و یکی از چهره برتر ورزش کشورمان برای مسابقات قهرمانی دنیا و مسترز اروپایی در خارج از کشور به سر می برد. قهرمان دو دوره دنیا در رشته اسنوکر و رنکینگ 31 حرفه ای ها در مورد شرایط کنونی و مسائل روز فدراسیون صحبت کرد.

با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی نسبی جامعه ورزش، تمرینات شما به چه شکلی در حال برگزاری است؟

شرایطی که کرونا در جامعه ایجاد نموده تمرینات ورزشکاران را هم تحت الشعاع قرار داده است. در این شرایط تعداد کمی از ورزشکاران این رشته هستند که میز بیلیارد شخصی دارند، اما باقی ورزشکاران یا از تمرینات دور افتادند و یا با مدیران باشگاه ها به توافق رسیدند و به طور اختصاصی در باشگاه تمرین می نمایند. من هم از این داستان مستثنی نبودم و همین شرایط را داشتم.

شما در مسابقات حرفه ای های قهرمان دنیا اسنوکر عملکرد رضایت بخشی نداشتید، در رنکینگ دنیای هم پایین آمدید و تا دو هفته آینده مسترز اروپا را پیش رو دارید در این خصوص صحبت کنید.

عادت نموده ام تا به تنهایی تمرین کنم و دوست ندارم کسی تمریناتم را ببیند. برای مسابقات قهرمانی دنیا در ایران تمرین کردم و برنامه داشتم که هنگام مسابقات به انگلیس برسم، اما یکی از دوستانم تماس و بیان نمود که برای حضور در مسابقات باید 14 روز زودتر اعزام و قرنطینه شوم. همین خبر و خانه نشینی بدون تمرین، آن هم پیش از مسابقات دنیای، وجود کرونا و ... ذهنم را به شدت درگیر کرد، اما دیگر فرصتی نبود و به محض ورود به انگلیس قرنطینه شدم و امکان تمرین و یا خروج از خانه را نداشتم. از فرم ایده­ آل خارج شدم و بازی برده را باختم. 5 بر 3 جلو بودم، اما در نهایت 6 بر 5 نتیجه را واگذار کردم. از طرف دیگر رنکینگ برای اسنوکربازهای حرفه ای معنا ندارد. مهم این است که جزو 64 نفر اول باشید و من اکنون در رده 37 هستم و مجددا در صندلی اصلی خود و در رده بالاتر قرار خواهم گرفت.

پس به دلیل قرنطینه مجدد به کشور بازنگشتید و در انگلیس ماندید؟ اکنون شرایط تمرین در آنجا چطور است؟

دقیقا همین طور است. نمی خواستم برگردم و مجددا از آمادگی مسابقه خارج شوم. در اینجا با حرفه ای ها در ارتباطم و در باشگاهی تمرین می کنم که هوای حرفه ای ها را دارند و با شرایط من هم کنار آمده اند. پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند و یک میز در میان اجازه بازی می دهند. با دوستان و حرفه ای ها ارتباطات خوبی دارم و بر همین اساس در همین جا ماندم و تمریناتم را انجام می دهم. ایران را خیلی دوست دارم و بعد از مسابقات مسترز به کشور بازمی گردم.

در مسابقات دنیای عدم حضور تماشگر چه تاثیری بر جو رقابت ها داشت؟

مسلماً نبود تماشاگر لطمه بزرگی برای کل مسابقات محسوب می شد، اما بیشتر به نفع کسانی بود که رنکینگ پایین تری داشتند؛ چراکه فشاری بر روی آنها نبود و ضربه هایی می زدند که تا به امروز نزده بودند و با آسودگی خاطر بازی می کردند و همین مسئله کار را برای ما سخت کرد.

در نبود شما مسئولان فدراسیون برای نخستین بار مسابقاتی میان 16 نفر برتر رنکینگ کشوری برگزار کردند. نظرتان در مورد این مسابقه چیست؟

همان طور که انتظار داشتم با بازگشت اسکندری و قرار دریافت در راس امور به همراه تیمی مجرب، اتفاقات خوب گذشته ادامه پیدا می نماید. متاسفانه کرونا و حضور 6 ماهه بعضی در فدراسیون ضربه سنگینی محسوب می شد، اما با شناختی که از سال 89 تا به امروز، از این مجموعه دارم می دانم که اتفافات خوبی برای این فدراسیون رقم خواهد خورد. مسابقات میان 16 نفر برتر یکی از همین اتفاقات خوب بود. اینکه 8 نفر برتر بالای 21 سال و 8 نفر برتر زیر 21سال به رقابت بپردازند، و پس از وقفه ای طولانی به دلیل کرونا در سطحی بالا به رقابت بپردازند کار ارزشمندی بوده است. از کسانی که این مسابقه را ترتیب دادند تشکر می کنم. استعدادهای خوبی در این جمع حضور داشتند که چنین مسابقاتی در پیشرفت آنها تاثیر بسیاری خواهد داشت. قهرمان این دوره از مسابقات مسترز هم توان بالایی دارد و در آینده اگر سخت تمرین کند، به یکی از بهترین های حرفه خود تبدیل خواهد شد.

به مسئله وقفه 6 ماه در فرایند فدراسیون اشاره کردید. درباره پیغام حمایتی اخیر خود از اسکندری در فضای مجازی و فدراسیون برای مان بگویید.

نمی دانم از کجا آغاز کنم. از لحاظ مدیریت و شخصیت، که نمی توان از او سخنی گفت. اسکندری مدیری است که توانسته برای فدراسیون شناسنامه ایجاد کند. نیازی به گفته من نیست، تنها آمارهای روی کاغذ را ببینید. قبل از سال 1389 و حضور او، فدراسیون در کجا قرار داشت و اکنون در کجا واقع شده است. تعداد اعزام ها، برگزاری مسابقات متعدد، گسترش بیلیارد، بولینگ و بولس تنها با مدیریت، پشتکار و توان اجرایی بالا امکان تحقق داشت.

مسلم است که از چنین شخصی حمایت می کنم و اگر لازم باشد بارها این کار را تکرار می کنم. او تنها رئیس فدراسیون و مدیر مجموعه نبوده است. از ارتباطات عاطفی و حمایت هایی که از ورزشکاران نموده هرچه بگویم کم گفته ام. نمی خواهم به اشخاص اشاره کنم، اما کسانی در همان جمع اعتراضی مقابل وزارت ورزش حضور داشتند که همه چیزشان را مدیون فدراسیون و اسکندری هستند. اگر تنها رابطه کاری را لحاظ می کردند و به بعضی اعتماد نمی کردند، این مسائل به وجود نمی آمد.

هدف شما با این پست حمایت از فدراسیون بوده و یا بیان غیر واقعی بودن این تجمع؟

مسلما هر دو مورد. من و بسیاری از همان افرادی که چنین کاری کردند شاهد زحمات این سال ها بوده ایم. واقعا نمی دانم چطور رویشان شد دست به چنین کارهایی بزنند. اعتراض حق همه است. در تمام این سال ها هم اعتراض وجود داشته است. مدیران مجموعه هم یادداشت و برای برطرف آنها اقدام می کردند، اما تهمت و افترا به اشخاص نهایت نامردی و بی انصافی است.

در آخر اگر سخنی باقی مانده که بدان اشاره نشد، بگویید.

من به تمام کسانی که در تمام این سال ها پشت من ایستادند، مدیونم. اینکه می بینید در حرفه ای ها حضور دارم، نتیجه سال ها کوشش و برنامه ریزی عوامل فدراسیون بوده است. وقتی یاد عکس های افراد تجمع نماینده و کسانی که در این مدت علیه فدراسیون با ثبات و پیروزِ بیلیارد صحبت کردند، می افتم به شدت اندوهگین می شوم. نمی دانم چرا چنین کارهایی کردند. بسیاری از این افراد در همین دوران رشد کردند، دیده شدند؛ اگر کوشش های او و مجموعه فدراسیون نبود، این افراد صندلیی را که در آن قرار دارند پیدا نمی کردند. نمی خواهم بیش از این به این اتفاقات بپردازم که خاطر خودم بابت این ناجوانمردی ها آزرده می گردد. امیدوارم که هر چه زودتر این حواشی تمام گردد تا فرایند رو به جلو فدراسیون با وقفه ای که در کار ایجاد کردند، قطع نگردد و مانند سابق به افتخار آفرینی بپردازد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1316

به "وفایی: قرنطینه در انگلیس باعث شد از فرم ایده آل خارج شوم، به صندلی اصلی ام در اسنوکر جهان بازمی گردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وفایی: قرنطینه در انگلیس باعث شد از فرم ایده آل خارج شوم، به صندلی اصلی ام در اسنوکر جهان بازمی گردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید