پیام نوروزی ظریف

به گزارش فیس راز، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به زبان فارسی فرارسیدن نوروز را به همه ایرانیان، هموطنان خارج از کشور و دیگر اهالی جهان نوروز تبریک گفت و افزود: آرزومندم همچون طبیعت با نوروز خاک جانمان بستان شود.

پیام نوروزی ظریف

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به زبان فارسی، فرارسیدن نوروز را به همه ایرانیان، هموطنان خارج از کشور و دیگر اهالی نوروز در سراسر جهان تبریک گفت.

ظریف با قرائت این شعر که آب زنید راه را هین که نگار می رسد، مژده دهید باغ را بوی بهار می رسد، گفت: هموطنان عزیز، دوستان خارج از کشور خدمت شما سلام عرض می کنم.نوروز همزمانی بهار طبیعت با بهار جان ها را به شما تبریک عرض می کنم. نوروز برای ما ایرانی ها و برای کسانی که در جهان نوروز این روز را گرامی می دارند، تنها نو شدن طبیعت نیست بلکه نو شدن نگرش ما، نو شدن روزگار ما و نو شدن روابط ماست و برای همین هم هست که همه ما در آغاز نوروز می خوانیم، یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال، حال و روز ما را به بهترین حال و روز تغییر بده.

وی افزود: نوروز فرصتی برای تامل و اندیشیدن و فرصتی برای نو شدن است. گذشتگان ما با چنین درکی توانسته اند نوروز را از گزند سالیان محفوظ بدارند و آن را به دست ما برسانند. مولانا می فرماید غیر بهار جهان، هست بهاری نهان، ماهرخ و خوش دهان، باده بده ساقیا و این بهار نهان که به تعبیری آن را می توان بهار جان، نو شدن و نو کردن گاه به گاه روح آدمی دانست به اندازه بهار جهان و حتی بیش از آن دیدنی، زیبا و شایسته جشن و پایکوبی است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه با بیان اینکه نوروز دو پیام مهم دارد، اول ضرورت در جریان بودن و نو شدن انسان و دوم بخشندگی و دریغ نکردن، مطرح نمود: نوروز این مژده بهار طبیعت را جامه می درد تا رخوت و رکود سرما را کنار بگذارد و رویش و بارآوری را آغاز کند. انسان امروز بیش از همیشه نیازمند آن است که در حال نو شدن باشد و این نو شدن و دگرگونی باید به سوی بهتر شدن و بخشنده تر شدن قرار بگیرد. نوروز باستانی این جشن بزرگ و کهن را به همه هم میهنان گرامی، مخصوصا هم میهنان خارج از کشور و دیگر اهالی جهان نوروز تبریک عرض می کنم و آرزومندم همچون طبیعت با نوروز خاک جانمان بستان شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در انتها این پیام را با این شعر مولانا به انتها رساند: بهار عاشقان تا خاکدان بستان شود، آمد ندای آسمان تا مرغ جان پران شود. نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران همچنین پیامی به زبان انگلیسی نیز در تبریک نوروز منتشر کرد. (جزییات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 204

به "پیام نوروزی ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام نوروزی ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید