پیشنهاد 3 میلیارد دلاری چین برای گسترش میدان نفتی یادآوران

به گزارش فیس راز، چین کوشش جدیدی ترتیب داده است تا با قراردادی سه میلیارد دلاری میدان نفتی یادآوران ایران را توسعه دهد.

پیشنهاد 3 میلیارد دلاری چین برای گسترش میدان نفتی یادآوران

به گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا، طبق گزارش وال استریت ژورنال، شرکت نفت و گاز چینی ساینوپک (Sinopec) با استفاده از امتیاز تعلیق تحریم های آمریکا و در حالی که شرکت های اروپایی به دلیل خطرات موجود از روابط با ایران خودداری می نمایند، کوشش جدیدی ترتیب داده است تا با قراردادی سه میلیارد دلاری میدان نفتی یادآوران واقع در غرب ایران را توسعه دهد.

طبق گزارشات، این شرکت دولتی چینی به شرکت ملی نفت ایران اعلام نموده است بر اساس امتیازاتی که آمریکا در زمینه تحریم های ایران به چین داده، خواستار سهمی از فراوریات این میدان نفتی است.

با تور چین همراه شوید

طبق گزارش منتشر شده، در صورت توافق بر سر این قرارداد، فراوری نفت در این میدان نفتی دو برابر می گردد و ظرف مدت شش ماه به 180 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

شرکت ساینوپک درباره تجارت نفتی اش در ایران به وزارت امور خارجه آمریکا اطلاع داده اما اعلام نموده است چون پیشنهادش برای توسعه بیشتر این میدان نفتی بخشی از یک قرارداد کنونی برای فعالیت در این میدان نفتی به شمار می رود، باور دارد این موضوع علیه ممنوعیت آمریکا در زمینه امضای توافقات جدید با ایران نخواهد بود.

پیشنهاد شرکت چینی در حالی ارائه شده است که شرکت های نفتی اروپایی از جمله شرکت فرانسوی توتال به دلیل تحریم های آمریکا از ایران خارج شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 114

به "پیشنهاد 3 میلیارد دلاری چین برای گسترش میدان نفتی یادآوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد 3 میلیارد دلاری چین برای گسترش میدان نفتی یادآوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید