چین خرید نفت از عربستان را افزایش نمی دهد

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: در حالی که پالایشگاه جدیدی در چین ساخته نمی گردد و به دلیل رجحان عرضه انتظار می رود حجم قرارداد خرید نفت چین از عربستان در سال 2015 برای دومین سال متوالی بدون تغییر حفظ گردد.

چین خرید نفت از عربستان را افزایش نمی دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، با توجه به احتمال رجحان عرضه در بازار و نبود ظرفیت پالایشگاهی جدید در چین، انتظار می رود شرکت سعودی آرامکوی عربستان در سال آینده برای دومین سال متوالی حجم صادرات نفت خود به چین را بدون تغییر حفظ کند.

به گفته تجار آگاه، حجم قرارداد نفتی بزرگترین صادر نماینده نفت دنیا با چین در سال 2015، حدود 1.1 میلیون بشکه در روز خواهد بود، اما احتمالا حجم واقعی نفت صادر شده به پالایشگاه های چینی اندکی تفاوت خواهد داشت.

یک منبع تجاری در پکن گفت: هیچکس خواستار افزایش واردات نفت نشده است، زیرا پالایشگاه ها انتظار دارند رجحان در بازار وجود داشته باشد، بنابراین چندان معنا ندارد که خود را گرفتار قراردادهایی با ارقام بالا نمایند.

اقتصاد چین که رشد آن اندکی کند شده است، میزان تقاضای واقعی نفت خود از عربستان را افزایش نخواهد داد. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی نموده که میزان تقاضای چین برای سوخت در سال 2015 همچون سال 2014 باشد.

اما عامل تحریک اشتهای چین برای خرید نفت خارجی که نزدیک به 60 درصد کل احتیاج این کشور را تامین می نماید، افزایش ذخایر نفت استراتژیک و تجاری این کشور است.

علاوه بر عربستان، انتظار می رود که پالایشگاه های چینی واردات خود از کشورهای ایران و عراق را نیز بدون تغییر حفظ نمایند. هر دوی این کشورها سال گذشته میزان صادرات نفت خود به چین را افزایش دادند.

چین سال جاری پس از یک دهه رشد مداوم خرید نفت از عربستان، برای اولین بار کاهش قابل توجه خرید نفت از این کشور را به ثبت رساند که ناشی از حاشیه های پالایشی ضعیف و رشد خرید نفت از ایران، عراق، روسیه و عمان بود.

به جز یک برنامه راه اندازی مجدد در پالایشگاه جیوجیانگ شرکت سینوپک در شرق چین و افزایش هایی در 2 پالایشگاه دیگر که سال جاری شروع به کار نموده اند، قرار نیست در سال آینده پالایشگاه جدید دیگری در چین شروع به کار نماید.

بر اساس گزارش گمرک چین، صادرات نفت عربستان به چین در 10 ماهه نخست سال با حدود 10 درصد کاهش به 41.156 میلیون تن رسید.

68

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 626

به "چین خرید نفت از عربستان را افزایش نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خرید نفت از عربستان را افزایش نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید