چین قرارداد جدید خرید نفت از ایران امضا کرد

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: یک شرکت دولتی چین قراردادی یک ساله برای خرید میعانات گازی از ایران امضا کرد که بر اساس آن روزانه 67 هزار بشکه در روز نفت سبک از ایران وارد خواهد نمود.

چین قرارداد جدید خرید نفت از ایران امضا کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، رویترز به نقل از منابع آگاه بیان کرد شرکت دولتی ژوهای ژنرونگ چین که در زمینه تجارت نفت فعالیت دارد، یک قرارداد یک ساله خرید میعانات از میدان پارس جنوبی ایران منعقد نموده است. این اولین قرارداد خرید نفت سبک این شرکت از ایران است.

به گفته 3 منبع آگاه، به موجب این قرارداد، شرکت ژوهای ژنرونگ، در هر ماه، 2 میلیون بشکه میعانات از شرکت ملی نفت ایران وارد خواهد نمود.

در حالی این شرکت چینی به جرگه خریداران نفت ایران می پیوندد که دولت آمریکا کوشش دارد مانع افزایش صادرات نفت ایران گردد و مدعی است توافق هسته ای ژنو مقرر نموده است صادرات نفت ایران در دوره اجرای این توافق نباید بیش از یک میلیون بشکه در روز گردد.

توافق ژوهای ژنرونگ با ایران برای خرید روزانه حدود 67 هزار بشکه میعانات منعقد شده است و پیش بینی می گردد که اجرای آن در ماه های آینده شروع گردد.

ژوهای ژنرونگ نفت خریداری شده از ایران را به شرکت دراگون آروماتیکس، فراوریکننده محصولات پتروشیمی تحویل خواهد داد.

یکی از مقامات آگاه از این قرارداد گفت: اجرای این قرارداد پس از عملیات تعمیر و نگهداری تاسیسات شرکت دراگون شروع خواهد شد.

دراگون آروماتیکس که تاسیسات 3 میلیارد دلاری اش شامل 2 کارخانه فراوری 800 هزار تنی پاراکسیلین است، قرار است از اواسط ماه آگوست به مدت 3 هفته عملیات تعمیر و نگهداری تاسیساتش را شروع نماید.

این منابع از افشای رقم این قرارداد خودداری کردند، اما گفتند، طرف ایرانی محموله میعانات را با استفاده از تانکرهای کرایه شده توسط شرکت ملی نفت ایران در سواحل چین تحویل طرف چینی خواهد داد.

ژوهای ژنرونگ که در دهه 1990 میلادی یکی از شرکت های مرتبط با مقامات دفاعی چین بود، هم اکنون عمدتا به عنوان یکی از عوامل شرکت سینو پک، بزرگترین شرکت پالایشگاهی در آسیا عمل می نماید.

این شرکت فعال در زمینه تجارت نفت که خود هیچ پالایشگاهی ندارد، همچنین دارای یک قرارداد خرید نفت با شرکت ملی نفت ایران برای خرید روزانه 240 هزار بشکه نفت از این کشور است که بخش عمده ای از آن را به شرکت سینوپک می دهد.

67

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 504

به "چین قرارداد جدید خرید نفت از ایران امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین قرارداد جدید خرید نفت از ایران امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید