کاخ الیزه پاریس؛ محل اقامت رئیس جمهور فرانسه، عکس

به گزارش فیس راز، کاخ الیزه در محله سنت اونوره پاریس واقع شده است و عمر آن به سال 1718 باز می شود. الیزه نه تنها یک اثر باستانی است بلکه محل اقامت و کار رییس جمهور این کشور هم به حساب می آید. در ادامه این مقاله جزئیات بیشتری از کاخ الیزه برای شما گردآوری کرده ایم.

کاخ الیزه پاریس؛ محل اقامت رئیس جمهور فرانسه، عکس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تاریخچه کاخ الیزه:

کاخ الیزه فرانسه مقر رسمی ریاست جمهوری، سکونت گاه رییس جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه است. در زبان فرانسوی(در اساطیر) الیزه یا شانزلیزه مقر زیرزمینی اشباح متقی و بهشت یونانیان و رومیان است. این کاخ در محله سنت اونوره پاریس واقع است. این کاخ بین سال های 1718 توسط آرماند- کلود مویه طراح فرانسوی به سبک کلاسیک برای اقامت کنت دِورو ساخته شد.

پس از مرگ کنت در سال 1753 این کاخ به خاطر اقامت مارکز دو پمپیدور یکی از معشوقه های لویی پانزدهم از طرف وی خریداری شد. پس از این زمان این کاخ برای اقامت پرنسس باتیلد دورلئان دختر پرنس کنده مورد استفاده نهاده شد. ولی بعدها و پس از انقلاب فرانسه و در زمان ناپلئون بعنوان کاخ ریاست جمهوری مورد استفاده نهاده شد.

از آن تاریخ هم در دوره های گوناگون بارها محل کاخ ریاست جمهوری فرانسه تغییر پیدا کرد ولی عاقبت این کاخ در دوره والری ژیسکار دستن دوباره بعنوان کاخ ریاست جمهوری انتخاب شد و تا به حال هم این موقعیت را دارا است.

کاخ الیزه دارای باغی به بزرگی چهار زمین فوتبال است. مساحت کاخ الیزه یازده هزار متر مربع میباشد و در زیرزمین کاخ دوازده اتاق مخفی موجود است و قسمت امن برای موردهای استثنایی میباشد.

همه ساله در باغ کاخ الیزه جشن معروف به روز باستیل برپا میشود . هم اینک رییس جمهور فرانسه در کاخ الیزه اقامت دارد. این کاخ اکنون یکی از دیدنی های فرانسه است.

اداره اشپزخانه کاخ الیزه را گروهی حرفه ای و متبحر از آشپزان برعهده دارند که در بین مهمانان الیزه شهرت زیادی دارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1529

به "کاخ الیزه پاریس؛ محل اقامت رئیس جمهور فرانسه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ الیزه پاریس؛ محل اقامت رئیس جمهور فرانسه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید