کانادا جنگنده های خود را به شرق اروپا اعزام کرد

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: دولت اتاوا در چارچوب تقویت حضور نظامیان ناتو در شرق و مرکز اروپا تعدادی از جنگنده های خود را به رومانی منتقل نموده است.

کانادا جنگنده های خود را به شرق اروپا اعزام کرد

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ همزمان با افزایش تنش های اوکراین و در چهارچوب طرح تقویت حضور نظامیان ناتو در مناطق شرقی و مرکزی اروپا، دولت کانادا 6 فروند از جنگنده های اف-18 خود را به رومانی اعزام کرد.

این جنگنده ها پیشتر در پایگاه هوایی باگوت ویل در ایالت کبک کانادا مستقر بودند.

راب نیکلسون، وزیر دفاع کانادا نیز در سخنانی اعلام نموده بود که جنگنده های این کشور در پاسخ به بحران اوکراین به رومانی اعزام می شوند.

وی خطاب به خلبانان نیروی هوایی ارتش کانادا اظهار داشته بود: شما به زودی در قالب مشارکت کانادا در کوشش های ناتو برای اطمینان بخشی به متحدانمان در مرکز و شرق اروپا، در کنار دیگر متحدانمان قرار خواهید گرفت. این یک اقدام کلیدی و مهم برای حمایت از کوشش های بین المللی به منظور یافتن یک راهکار برای احترام به خواسته های دموکراتیک مردم اوکراین است.

این در حالی است که براساس اخبار منتشر شده دانمارک نیز 4 هواپیمای جنگی خود را به منطقه ارسال نموده است.

آمریکات نیز پیشتر 150 تن از نظامیان خود را برای اجرای تمرینات نظامی دو هفته ای به لیتوانی اعزام نموده بود.

در مقابل، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دو روز پیش در سخنانی از افزایش فعالیت های نظامی آمریکا و ناتو در مرزهای روسیه ابراز نگرانی کرد.

تنش ها بین مسکو و دولت موقت غربگرای کی یف، پس از اینکه منطقه کریمه اعلام استقلال نموده و با برگزاری یک همه پرسی در 16 مارس گذشته به روسیه پیوست، به شدت افزایش پیدا نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 296

به "کانادا جنگنده های خود را به شرق اروپا اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا جنگنده های خود را به شرق اروپا اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید