کرونا بر استقرار اس400 در ترکیه هم اثر گذاشت

به گزارش فیس راز، ایسنا نوشت: سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد، این کشور به دلیل بحران شیوع کروناویروس استقرار سامانه دفاع هوایی اس-400 را به تعویق انداخته اما این اقدام را در نهایت انجام خواهد داد.

کرونا بر استقرار اس400 در ترکیه هم اثر گذاشت

خبرگزاری رویترز، این موضع در حالی از سوی ترکیه اعلام شده که آمریکا این کشور را بارها تهدید به اعمال تحریم در صورت به کارگیری سامانه اس- 400 روسیه نموده است.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در یک دیدار اینترنتی به میزبانی شورای آتلانتیک اظهار کرد: تاخیر (در فرایند استقرار اس-400 در ترکیه) به دلیل شیوع کروناویروس وجود داشته اما این طرح آنگونه که برنامه ریزی شده نهایتا اجرا خواهد شد.

وی اضافه نمود: اردوغان چند بار به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متذکر شده که آنکارا در عین حال علاقه مند به خرید سامانه آمریکایی پاتریوت نیز هست.

رویترز اوایل ماه جاری میلادی گزارش کرد، ترکیه فرآینده بر خط سازی این سامانه روسی را که به گفته آمریکا با سیستم های ناتو ناسازگار بوده و جنگنده های اف-35 آمریکا را با خطر روبرو می نماید، به تاخیر انداخته است.

اردوغان پیشتر گفته بود، سامانه های اس-400 کشورش در ماه آوریل فعال می شوند اما شیوع کروناویروس کوشش های ترکیه را به مبارزه با این بیماری و حمایت از اقتصادش که با دومین رکود در عرض دو سال روبرو شده متمرکز ساخت. اردوغان و دولتش در هفته های اخیر به صورت علنی اظهارنظری درباره این موضوع ننموده اند.

در عین حال عملیاتی کردن اس-400 ترکیه را در معرض تحریم شدن از سوی آمریکا قرار می دهد.

دیوید ساترفیلد، سفیر آمریکا در ترکیه در دیدار اینترنتی مذکور گفت، چندین بار این مساله به رهبران ترکیه گفته شده است.

او خاطر نشان کرد: ما موضعمان را نسبتا صریح به رئیس جمهور اردوغان و همه رهبران ارشد ترکیه گفته ایم و آن این است که عملیاتی ساختن اس-400 ترکیه را در معرض احتمال بسیار بالای تحریم شدن در کنگره آمریکا چه با استناد به قانون CAATSA و چه به وسیله دیگر اقدامات مضاعف دیگر قرار خواهد داد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1102

به "کرونا بر استقرار اس400 در ترکیه هم اثر گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بر استقرار اس400 در ترکیه هم اثر گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید