کشف شبکه ای از تونل تروریست ها در جنوب ادلب

به گزارش فیس راز، ارتش سوریه در خلال پاکسازی مناطق تازه آزاد شده در جنوب استان ادلب، شبکه ای از تونل های به هم پیوسته کشف کرد که طول برخی تا چند ده کیلومتر است.

کشف شبکه ای از تونل تروریست ها در جنوب ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز پنجشنبه گزارش کرد که ارتش این کشور در ادامه پاکسازی مناطق تازه آزاد شده در جنوب استان ادلب، شبکه ای تونلی کشف کرده است.

به گزارش سانا، ارتش سوریه شبکه ای از تونل ها، سنگرها و استحکامات کشف کرده که طول برخی از این تونل ها به چند ده کیلومتر می رسد و چند روستا و منطقه را که تروریست ها تحت کنترل داشتند، به هم متصل می کند.

تونل کشف شده

یک فرمانده میدانی در این خصوص به خبرنگار سانا گفت، هنگام پاکسازی روستاهایی که ارتش اخیرا از دست تروریست ها آزاد کرد، از مین و بسته های انفجاری، تا مردم بتوانند به منازل و روستای خود بازگردند، در روستاهای الرفة، تل الشیح، اُم جلال و دیگر روستاهای جنوب شرق استان ادلب، شبکه ای تونل ، سنگر و استحکامات مهندسی کشف شد. طول برخی تونل های حفر شده متعلق به تروریست ها که برای انتقال نیروها و تجهیزات و پناه دریافت در مقابل حملات ارتش از آن استفاده می شده، به چند ده کیلومتر می رسد.

به گفته این منبع میدانی در این تونل ها جسد تروریست هایی یافت شد که در آن سنگر گرفته بودند اما در حملات ارتش کشته شده بودند. همچنین ارتش در این سنگرها و تونل ها سلاح هایی مثل توپ در انواع مختلف، موشک های آمریکایی تاو، پهپاد و خودروهای عجیب که مخصوص هماهنگی سیگنال ها و ارتباطات، بیمارستان صحرایی، تفنگ ها و مسلسل های اتوماتیک، مهمات و مواردی مشابه کشف کرد.

عملیات ارتش سوریه در جنوب و جنوب شرق استان ادلب، از 24 دسامبر آغاز شد. ارتش پیروز شد مساحتی بیش از 320 کیلومتر مربع را از حضور تروریست های جبهة النصره (شاخه القاعده در سوریه) آزاد کند. این منطقه شامل بیش از چهل شهرک و روستا می شود.

جسد یک تروریست در تونل کشف شده

تونل کشف شده

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 788

به "کشف شبکه ای از تونل تروریست ها در جنوب ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شبکه ای از تونل تروریست ها در جنوب ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید