گزیده های نفتی هفته

به گزارش فیس راز، برگزاری پانزدهمین نشست اوپک پلاس، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن برای کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت و تکمیل لوله گذاری مرحله نخست طرح انتقال نفت گوره-جاسک را در گزیده های نفتی این هفته بخوانید.

گزیده های نفتی هفته

اوپک پلاس و نشستی دیگر: پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) این هفته برگزار شد و 23 کشور عضو آن تصمیم گرفتند تولید خود را در سه ماه مه، ژوئن و ژوئیه 2021 به تدریج افزایش دهند، در بیانیه سرانجامی این نشست هم یادآوری شد: از زمان نشست کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در آوریل 2020 تا سرانجام ماه فوریه 2021، این کشورها 2 میلیارد و 600 میلیون بشکه از تولید نفت خود کاسته و سبب تعدیل عرضه دنیای نفت و تسریع در بازگرداندن تعادل به بازار نفت شدند. بیژن زنگنه، وزیر نفت هم پس از سرانجام این نشست به خبرنگاران گفت: تقاضای نفت دنیا هنوز به سال 2019 نرسیده است. قیمت نفت با این تصمیم اوپک پلاس فرایند افزایشی در پیش گرفت و قیمت نفت برنت به نزدیکی 65 دلار برای هر بشکه رسید.

سایر اخبار: تکمیل لوله گذاری مرحله نخست طرح انتقال نفت گوره-جاسک، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن برای کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت، تکمیل 171 پروژه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت در خوزستان از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

پیشنهاد هفته: شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) در ادامه مرور فعالیت صنعت نفت و در دومین هفته فروردین ماه مهمترین رویدادهای صنعت نفت در دو بخش پالایش و پخش و پتروشیمی را با عنوان سال درخشش پالایش و پتروشیمی در 99 را بررسی کرده است که پیشنهاد می شود آن را مطالعه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1675

به "گزیده های نفتی هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده های نفتی هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید