گل های پژمرده مسی در ال کلاسیکو در فراغ رونالدو

به گزارش فیس راز، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا یک بار دیگر نتوانست برای تیمش در ال کلاسیکو ها گلزنی کند و این بار ناکامی او به قیمت باخت تیمش در خانه رئال مادرید تمام شد.

گل های پژمرده مسی در ال کلاسیکو در فراغ رونالدو

به گزارش خبرنگاران، کریستیانو رونالدو یکشنبه شب به سانتیاگو برنابئو برگشت تا دلتنگی طرفدارانی که 9 سال لبخند بر لبان شان می نشاند را رفع کند. برای یک نفر اما دیدن رونالدو روی سکوها، کافی نبود و شاید اگر او ستاره پرتغالی را در زمین بازی می دید انگیزه و انرژی اش بیشتر می شد. حتما تصور خواهید کرد آن شخص یکی از طرفداران یا اعضای رئال مادرید؟ اما نه. حداقل الان نه چون رئال مادرید بدون رونالدو هم توانست ال کلاسیکو را ببرد. قبولش ممکن است سخت باشد اما آن یک نفر لیونل مسی است. او در یکی از مصاحبه های اخیرش اعتراف کرد که ال کلاسیکو های بعد از رفتن رونالدو از رئال مادرید جذابیت قبل را ندارد. کاپیتان بارسلونا اما نه فقط به حرف، بلکه در قالب عمل هم نشان داده که جای خالی رونالدو را در ال کلاسیکو ها حس می نماید. حداقل آمارها که اینگونه می گویند و این همان چیزی بود که در ال کلاسیکوی یکشنبه شب در مادرید بار دیگر ثابت شد.

در حالی که همه فکر می کردند رفتن رونالدو از رئال مادرید تنها به ضرر این تیم بوده و به نفع سایر تیم های لالیگا از جمله بارسلونا، ال کلاسیکو های یکی دو سال اخیر از جمله بازی یکشنبه شب خلاف آن را ثابت کرد. بله، رئال مادرید برای پر کردن جای خالی رونالدو و جبران گل های او مسائل زیادی داشته که حتی با ورود بازیکنی مانند ادن ازار هم رفع نشده است. اما علاوه بر رئال مادرید، به نظر می رسد که لیونل مسی هم از دور افتادن از رقیب پرتغالی اش ضرر نموده است.

مسی و رونالدو در سال های حضور مشترک شان در لالیگا، برای نزدیک به یک دهه ال کلاسیکو را به جذاب ترین بازی دنیای فوتبال تبدیل نموده بودند و به طور مرتب رکوردها را جابجا می کردند. اینکه با رفتن رونالدو از جذابیت این دوئل تن به تن کاسته گردد، طبیعی بود اما شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که آمار گلزنی مسی در ال کلاسیکو ها بعد از رفتن رونالدو تا این اندازه کاهش پیدا کند.

مسی در شبی که تیمش 2 بر صفر به رقیب دیرینه باخت، نه گل زد نه کاری برای فرار تیمش از شکست انجام داد. به این ترتیب یک ال کلاسیکوی دیگر از زمانی که رونالدو از رئال مادرید جدا شد (تابستان سال 2018)، گذشت و مسی نتوانست در آن گل بزند. این ناکامی دو ساله برای گلزنی در ال کلاسیکو در حالیست که مسی در یک دهه اخیر مشخص کننده ترین مهره تیمش در مصاف با رئال مادرید بوده است. او با 26 گل، بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو است اما ناکامی دو سال اخیر او برای گلزنی در 5 ال کلاسیکوی متوالی، ضریب موفقیتش برای باز کردن دروازه رئال مادرید را کاهش داده است. آمار مسی در این 5 ال کلاسیکو بدتر هم جلوه خواهد نمود وقتی بدانید که او در این بازی ها حتی پاس گل هم نداده است. مصادف شدن این فرایند ناکامی با غیبت رونالدو در لالیگا هم به نوبه خود جالب توجه است.

مسی نه تنها در آخرین ال کلاسیکویی که رونالدو برای رئال مادرید بازی کرد - تساوی 2-2 ماه می سال 2018 - بلکه در 5 ال کلاسیکوی قبل از آن هم گل زده بود. افت اخیر آمار گلزنی مسی اما فقط به ال کلاسیکو ها ختم نمی گردد. واقعیت این است که او به طور کلی در بازی های خانگی بارسلونا طی ماه های اخیر مقابل دروازه رقبا مسائلی داشته است. بازی یکشنبه در برنابئو نیز گواه همین موضوع بود. این هفتمین بازی خارج از خانه متوالی است که مسی بدون گل پشت سر می گذارد و از ماه مارس سال 2007 سابقه نداشت که او در این تعداد بازی خارج از خانه متوالی گلی نزده باشد. علاوه بر این بارسلونا هم برای اولین بار از فصل 13-2012 که نتیجه جدال دو تیم تساوی بدون گل شد، نتوانست در طول یک فصل لالیگا رئال مادرید را شکست دهد. بدتر از آن اینکه از سال 1975 سابقه نداشت که بارسلونا در دو ال کلاسیکوی متوالی نتواند هیچ گلی به ثمر برساند.

با پیروزی رئال مادرید، هر دو تیم از حیث کسب پیروزی در تمامی رویارویی هایشان مساوی شدند اما این نتیجه به معنا پیش افتادن کهکشانی ها در نتیجه بازی های رودروی فصل جاری بود. این یعنی که به فرض مساوی شدن امتیازات دو تیم در هفته پایانی فصل، رئال مادرید قهرمان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 950

به "گل های پژمرده مسی در ال کلاسیکو در فراغ رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل های پژمرده مسی در ال کلاسیکو در فراغ رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید