25 حادثه استان قزوین را تهدید می نماید

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین روز چهارشنبه با حضور نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، زاهدی استاندار، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار گردید.

25 حادثه استان قزوین را تهدید می نماید

قدرت الله مهدیخانی در این نشست گفت: قزوین پر تردترین جهت مواصلاتی کشور که به همین دلیل آمار سوانح نیز در آن بالاست و باید همیشه آماده خدمت رسانی به هموطنان باشیم.

وی بیان نمود: باید با یاری همه دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی در همه زمینه ها آمادگی داشته باشیم و تمهیدات لازم را برای سفرهای ایمن و کم خطر از جاده های استان مهیا کنیم.

مهدیخانی گفت: از مجموع 33 نوع حادثه مختلف در کشور حدود 25 حادثه در استان قزوین تجربه شده است که به دلیل این گستردگی باید ضمن تأمین تجهیزات لازم از نیروهای آموزش دیده در کار امداد رسانی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: به دلیل داشتن شهرک های صنعتی بویژه واحدی فراوری مواد شیمیایی در استان قزوین از تهدیدات این بخش نیز نگران هستیم و مسئولیت سنگینی داریم که سال جاری تعداد 5 واحد صنعتی شیمیایی دچار حریق شدند و خسارت سنگینی ایجاد کردند.

مهدیخانی بیان نمود: برای کاهش خسارت ناشی از حادثه در واحدهای فراوری خطر ساز موضوع شناسایی 300 واحد خطرناک شناسایی شده و هر هفته تیم های بازرسی از آن دیدن نموده و نکات ایمنی را توصیه و یادآوری می نمایند.

وی اضافه کرد: در این هفته یک واحد فراوری چسب و مواد شیمیایی دچار حریق شد که یک کشته و 9 مصدوم برجای گذاشت و در استان همیشه با این گونه حوادث روبرو هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در ادامه گفت: سال جاری شش حادثه واژگونی تانکرهای سوخت و مواد شیمیایی خطرناک داشتیم که اگر نمی توانستیم درست مدیریت کنیم شاید با یک فاجعه روبرو می شدیم اما با کوشش صورت گرفته از انفجار یک تانکر 18 هزار لیتری جلوگیری مواد شیمیایی آمونیاک که می توانست انفجار مهیبی ایجاد کند جلوگیری شد.

مهدیخانی گفت: حوادث اتفاق افتاده در استان نشان می دهد باید از تجهیزات به روز و مدرن و کافی برخوردار باشیم تا در صورت بروز حوادث بتوانیم بسرعت از خسارت ها کم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 201

به "25 حادثه استان قزوین را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 حادثه استان قزوین را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید