آوازخوان ها برای داوران خواندند، غافلگیری در روز جمعه

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، هنرمندان شرکت کننده در بخش آواز ایرانی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان جمعه نهم شهریور ماه در گروه های سنی مختلف به اجرای برنامه های خود در حضور هیات داوران متشکل از حمیدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، علی اصغر شاه زیدی و مظفر شفیعی پرداختند.

آوازخوان ها برای داوران خواندند، غافلگیری در روز جمعه

در گروه سنی الف پنج هنرمند شرکت نماینده با نام های محسن حاتم پور قجزی، مجتبی حیدرپور، امیرحسین خانلقی، پارسا خائف و علی سبحانی برنامه خود را اجرا کردند. بخش آوازی در رده سنی ب نیز کار خود را با 6 شرکت نماینده ادامه داد و محمد مجتبی حسام محمودی نژاد، سجاد حسین زاده، مهدی صفی لو، محمد طارمی، پوریا علیزاده نمین، امیرحسین فلاح دقایقی در صحنه رودکی آواز خوانی کردند.

در بخش خاتمهی آواز هم حمید پایدار، احسان تحویلداری، عماد توکلی، سید محمدحسین رضازاده، حامد رنجبر، رضا شکری، محمدجواد طالبی نجف آبادی، پوریا عابدینی، محمدکوزه گر به عنوان شرکت نمایندگان در رده سنی ج در حضورهیات داوران کارهای خود را ارایه دادند.

صدای فوق العاده با چاشنی نابلدی

هنگامه اخوان از اعضای هیات داوران بخش آواز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان درباره کیفیت اجراها گفت: آواز بسیار سخت است و هر کسی نمی تواند در آن موفق گردد. برخی از شرکت نمایندگان صداهای فوق العاده ای داشتند اما بلد نبودند به خوبی از آن استفاده نمایند. در مجموع از نظر من همگی عالی بودند اما باید از آنها حمایت گردد. این حمایت باید هم مالی و هم آموزشی باشد.

وی درباره جشنواره موسیقی جوان بیان نمود: جشنواره بسیار خوب است و بهتر می گردد اگر از برگزیدگان حمایت گردد و آنها پس از جشنواره رها نشوند. ما باید از نظر آموزشی حمایت شان کنیم و دولت نیز از نظر مالی آنها را حمایت کند تا در مسیر پیشرفت باقی بمانند.

هرسال بهتر از پارسال

علی اصغر شاه­زیدی عضو هیات داوران بخش آواز درباره اجراهای این روز گفت: می توان گفت به طور نسبی اجراهای خوبی را شاهد بودیم. برخی استعداد داشتند و در آینده می توان به آنها امیدوار بود. فکر می کنم سال جاری مقداری از سال گذشته بهتر بود چون هر چه از جشنواره می گذرد، شرکت نمایندگان تجربه بیشتری کسب می نمایند و باعث به بار نشستن زحمات جشنواره می شوند. البته که نباید برگزیدگان پس از جشنواره رها شوند بلکه آنها باید حمایت گردیده و بتوانند در عرصه حضور پیدا نمایند. هیچ رشته موسیقی سخت تر از آواز نیست چرا که پارامتر های مختلفی باید در آن رعایت گردد.

مظفر شفیعی عضو دیگر هیات داوران نیز درباره کیفیت اجراهای روز جمعه اظهار کرد: گروه سنی الف و ج در سطح خوبی قرار داشتند. در مجموع از حد انتظار مان بالاتر بودند. در قسمت مقدماتی ناامید بودم اما با دیدن اجراهای امروز غافلگیر شدم. نمی دانم چرا گروه سنی ب آن طور که باید نبودند. البته اجراهای سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بود.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره شرح داد: نقش دبیرخانه و دبیر جشنواره عالی است. یکی از حسن های جشنواره موسیقی جوان حضور دکتر اسعدی است و در مجموع تمام اعضای برگزاری جشنواره عالی هستند و در حال حاضر این جشنواره یکی از بهترین جشنواره ها است و امیدواریم همین طور دلگرم به فعالیتش ادامه دهد.

برای برگزیدگان سال های قبل اتفاق های خوبی افتاد

حمیدرضا نوربخش از اعضای هیأت داوران بخش آواز و مدیرعامل خانه موسیقی نیز درباره کیفیت اجراهای این دوره گفت: سال جاری اجراهای خوبی داشتیم. گروه الف و ج سطح خوبی داشتند اما گروه سنی ب متوسط بود. در مجموع می توان گفت سطح شرکت نماینده ها امیدوار نماینده بود. جشنواره هر سال روند بهتری را طی می نماید و انگیزه بیشتری به شرکت نمایندگان می دهد.

وی یادآور شد: برای برگزیدگان سال های قبل اتفاق های خوبی افتاد و همین هم برای دیگران تشویق نماینده بود. این هنرمندان صداهای خوبی داشته و ردیف ها را آموخته بودند. به طور عمده بیشتر از توانایی و صدا، دانش ردیف مطرح بود و همین باعث شد کسانی که تسلط نداشتند امتیاز کسب ننمایند. بیشتر شرکت نمایندگان از شهرستان بودند و داشتن این حد دانش موسیقیایی باعث خرسندی است.

وی در خاتمه به نقش دبیرخانه جشنواره ملی موسیقی جوان اشاره نمود و گفت: نقش دبیرخانه خیلی خوب بود. ارتباطی که در مدت زمان طولانی به طور مستمر با بچه ها وجود دارد و پیگیری که انجام می گردد، نشان از نقش موثر و فعال دبیرخانه دارد. این به یک مقطع محدود نمی گردد و هر سال بهتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 47

به "آوازخوان ها برای داوران خواندند، غافلگیری در روز جمعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوازخوان ها برای داوران خواندند، غافلگیری در روز جمعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید