امروز 6 آبان؛ زادروز بیل گیتس

به گزارش فیس راز، امروز 28 اکتبر زادروز ویلیام هنری بیل گیتس سوم(William Henry Bill Gates III) مشهور به بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت است.

امروز 6 آبان؛ زادروز بیل گیتس

به گزارش خبرنگاران، بیل گیتس، کارآفرین، بازرگان، سرمایه دار، نیکوکار و بنیانگذار شرکت مایکروسافت، 28 اکتبر سال 1955 در سیاتل، واشنگتن دیده به جهان گشود.

پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل، واشنگتن بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیئت مدیره یونایتد وی ورلدواید(United Way Worldwide) بود که در امور خیریه نیز فعالیت داشت.

بیل گیتس در مدرسه لیک ساید تحصیل خود را آغاز کرد. سپس به علاقه خود به نرم افزار پی برد و برنامه نویسی را در سن 13 سالگی آغاز کرد. در سال 1973 گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد. در هاروارد گیتس نسخه ای از زبان برنامه نویسی بیسیک را برای اولین میکروکامپیوتر نوشت. در سال دوم، دانشگاه را رها کرد تا تمام انرژی خود را صرف شرکت مایکروسافت کند. شرکتی که او در سال 1975 با دوست دوران کودکی خودپل آلن آغاز نموده بود بر این باور پایدار بود که کامپیوتر از طریق ای ارزشمند بر روی هر میزی و در هر خانه ای تبدیل خواهد شد. آنها آغاز به ساخت نرم افزار برای کامپیوترهای خانگی کردند.

مایکروسافت شرکت کامپیوتری آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشنگتن قرار گرفته است. این شرکت بزرگترین ارائه نماینده نرم افزارهای رایانه ای در جهانست، که به انتشار کتاب، فراوری محصولات چندرسانه ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می پردازد.

در سال 1995 گیتس کتابی به نام The Road Ahead را چاپ کرد که کتاب مذکور برای هفت هفته متوالی حائز رتبه اول در روزنامه نیویورک تایمز شد.

در سال 1999، گیتس کتاب Business @ the Speed of Thought را نوشت، کتابی که نشان می دهد کامپیوتر چگونه می تواند در تجارت و کسب و کار مسائل کاربران را حل نماید. این کتاب به 25 زبان ترجمه شده است و در بیش از 60 کشور موجود می باشد.

گیتس تمام منافع حاصل از دو کتاب خود را به موسسات غیرانتفاعی، که استفاده از تکنولوژی در آموزش و افزایش مهارت ها را حمایت می کردند اختصاص داده است.

گیتس در سال 2000 پس از 25 سال، از مدیرعاملی مایکروسافت کناره گیری کرد و جای خود را به استیو بالمر داد، ولی همچنان به عنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره این شرکت، به فعالیت خود ادامه داد. وی از سال 1975 تا 2014 ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت و پس از 39 سال، با کناره گیری گیتس، جان دبلیو. تامسون به جای وی منصوب شد. وی کماکان با در اختیار داشتن 1.3٪ درصد از سهام این شرکت، سهامدار عمده مایکروسافت است.

بیل گیتس در ژانویه 1994 میلادی با ملیندا فرنچاز کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. این زوج دارای سه فرزند به نام های جنیفر کاترین گیتس، روری جان گیتس و فوب ادل گیتس هستند. او و همسرش ملیندا، موسسه خیریه ای را ایجاد کردند تا فعالیت های بشر دوستانه را در زمینه های بهداشت جهانی و آموزش حمایت نمایند با این امید که در قرن 21 تمام مردم جهان به آموزش و بهداشت دسترسی داشته باشند

گیتس در سال 2016 در مصاحبه ای اظهار داشت که قصد ندارد ثروت خود را برای سه فرزندش به ارث بگذارد و ثروت او بعد از مرگش در راه خیریه صرف خواهد شد.

وی تا مارس 2017 با دارایی خالص 86 میلیارد دلار، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شد، ولی در تاریخ 6 مارس 2018، جف بزوس مدیرعامل و موسس شرکت آمازون، با 112 میلیارد دلار دارایی ثبت شده، از وی پیشی گرفت و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 100

به "امروز 6 آبان؛ زادروز بیل گیتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز 6 آبان؛ زادروز بیل گیتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید