روزانه 137 فرانسوی معده خودشان را کوچک می نمایند!

به گزارش فیس راز، مجله مهر - فاطمه سادات موسوی حکیمی: داستان چاقی مرز نمی شناسد. همین طور که ما ایرانی ها درگیر پرخوری هستیم، فرانسوی ها هم به شدت مشغول مبارزه با این بلای طبیعی هستند!

روزانه 137 فرانسوی معده خودشان را کوچک می نمایند!

روزنامه سی نیوز چاپ پاریس، اخیرا گزارشی درباره وضعیت خوراک مردم فرانسه و سلامتی مردم منتشر نموده که نکات جالبی به همراه دارد:

* 17.2 درصد بزرگسالان و 3.9درصد افراد سن 6 تا 17 ساله در فرانسه تا سال 2015 به عنوان افراد با چاقی مفرط شناسایی گردیده اند.

* سالانه 50000 عمل جراحی لاغری (کم کردن حجم معده و اطراف آن در شکم) در فرانسه انجام می گردد؛ معادل 137 عمل جراحی در یک روز!

* 44درصد فرانسوی ها تا سال 2017 به دلیل مصرف مواد غذایی صنعتی و مارک های مشهور بطور کلی عادت غذایی خودشان را تغییر داده اند.

* 3.5 میلیون فرانسوی دچار بیماری های قلبی هستند. این بیماری ها 15 میلیارد یورو برای بخش تامین اجتماعی فرانسه هزینه در بر دارد.

* 7 میلیارد یورو محصولات بیولوژیک (محصولات خوراکی که مواد شیمیایی و صنعتی در آن بکار نرفته و صد در صد طبیعی است) در سال 2016 در فرانسه فروخته گردیده است که نسبت به سال 2015 ؛ حدود 21.7 درصد رشد داشته است.

* پیش بینی می گردد تا سال 2030 دست کم 30 میلیون فرانسوی دارای اضافه وزن یا چاقی مفرط خواهند شد. از سوی دیگر، سرطان اولین و بیماری های قلبی دومین دلیل بیشترین مرگ در فرانسه محسوب می گردد.

* بیشترین موادی که موجب چاقی و بیماری های قلبی در فرانسه می گردد عبارتست از: مصرف زیاد نمک، شکر، چربی، اسیدهای چربی اشباع گردیده که توسط صنایع غذایی و کشاورزی در سس های کچاپ، پیتزا و فست فود استفاده می گردد.

* 30 درصد مصرف روزانه نمک فرانسوی ها به وسیله نان (باگت و پن) صورت می گیرد. مقدار نمک برای پخت نان نباید از 18 گرم در هر کیلو آرد بیشتر باشد.

همه این نکته ها در حالی است که طبق یک آمار منتشر گردیده از سوی وزیر بهداشت و تعاون ملی دولت امانوئل ماکرون 3 میلیون کودک فقیر در فرانسه زندگی می نمایند. به گفته خانم آگنس بورین، 50 درصد فرانسوی ها کمتر از 1200 یورو در ماه درآمد دارند و در سیر کردن شکم فرزندان خود نیز مشکل دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 77

به "روزانه 137 فرانسوی معده خودشان را کوچک می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 137 فرانسوی معده خودشان را کوچک می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید