سمینار توسعه فرهنگی در پرتو دین؛ در اسلام و مسیحیت برگزار گردید

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، سمینار بین الادیان توسعه فرهنگی در پرتو دین؛ در اسلام و مسیحیت با حضور 60 تن از شیوخ و رهبران مسلمان و مسیحی در اوگاندا به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا و با همکاری پادشاهی بوگوِرِ برگزار گردید.

سمینار توسعه فرهنگی در پرتو دین؛ در اسلام و مسیحیت برگزار گردید

شیخ جمعه بخیط، مسئول بخش آموزش شورای عالی مسلمانان با اشاره به همکاری خوب میان رایزنی فرهنگی ایران و شورای عالی مسلمانان، طرح مباحث تفرقه انگیز مذهبی را غیرواقعی خواند که به منظور تضعیف جامعه اسلامی و رابطه خوب میان مسلمانان و مسیحیان ایراد می شوند.

حاج عبدالکریم کلیسا، رییس شبکه تلویزیونی سلام تی وی نیز، به رویکرد مثبت ایران در وحدت میان مذاهب اسلامی و توجه به وحدت و همزیستی ادیان، اشاره و آن را الگوی مناسبی در این حوزه معرفی کرد.

مسئول دفتر استاندار نیز، ایران را کشوری توسعه یافته خواند و از توجه و حضور جمهوری اسلامی ایران در این منطقه تشکر و قدردانی کرد و خواهان توسعه همکاری و استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران شد.

علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی با معرفی مختصر دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، توسعه فرهنگی را لازمه توسعه در سایر حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی دانست و اضافه نمود: اما توسعه ای که جدای از دین تعریف گردد، توان نجات و سعادتمندسازی بشر را ندارد.

وی توسعه فرهنگی، وظایف و مسئولیت های انسان در سه حوزه خود، خداوند و محیط پیرامون را مورد آنالیز قرار داد.

بیشاپ جان کریسوستوم وایابیره، پادشاه اوگاندا ضمن تشکر از حضور فعال رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ارتباط مستقیم با مردم، با استناد به انجیل و تأکید بر همزیستی و احترام میان پیروان ادیان مختلف، اعتقادات و باورهای دینی را لازمه توسعه فرهنگی دانست.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 13

به "سمینار توسعه فرهنگی در پرتو دین؛ در اسلام و مسیحیت برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار توسعه فرهنگی در پرتو دین؛ در اسلام و مسیحیت برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید