شرکت TSMC تنها سازنده تراشه A13 اپل خواهد بود

به گزارش فیس راز، سامسونگ علاوه بر اینکه در سطح بین المللی بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند به حساب می آید، بلکه بزرگ ترین تراشه ساز دنیا هم هست. چند ماه پیش گزارش هایی منتشر شد که طبق آن ها وظیفه ساخت تراشه A13 اپل به سامسونگ محول می گردد. هرچند از معرفی آیفون های مبتنی بر تراشه A12 اپل فقط چند هفته گذشته، اما به نظر می رسد اپل برای ساخت نسل بعدی مهم ترین تراشه خود باز هم با شرکت تایوانی TSMC به توافق رسیده است.

شرکت TSMC تنها سازنده تراشه A13 اپل خواهد بود

در چند سال گذشته، شرکت TSMC تنها سازنده مهم ترین تراشه اپل بوده و باید بگوییم این شرکت به­صورت انحصاری تراشه های A10، A11 و A12 اپل را ساخته است. تراشه A9 به صورت مشترک توسط TSMC و سامسونگ ساخته شد و سامسونگ تنها سازنده تراشه های A7، A6، A5 و A4 اپل بود.

علاوه بر همکاری گسترده با اپل، انتظار می رود شرکت TSMC قرارداد همکاری برای ساخت تراشه های شرکت های AMD، هواوی، MediaTek، انویدیا و حتی کوالکام را امضا کند. در همین زمینه باید به گفته های تعدادی از منابع مطلع هم اشاره کنیم که می گویند کوالکام برای ساخت تراشه اسنپ دراگون 8150 با سامسونگ قرارداد همکاری امضا نموده و به نظر می رسد این تراشه توسط این دو شرکت فراوری خواهد شد. تراشه های اسنپ دراگون 845، 835، 821 و 820 توسط سامسونگ فراوری شدند و آخرین باری که TSMC تراشه های رده بالا کوالکام را فراوری کرد به سال 2014 و فراوری اسنپ دراگون 808 و 810 برمی شود.

از آنجایی که تراشه 7 نانومتری A12 در آنالیز های اجرا شده امتیازات خیلی خوبی را کسب نموده، با توجه به پیشرفت های به دست آمده در فناوری 7 نانومتری، مطمئنا تراشه A13 اپل فراتر از انتظارات عمل خواهد نمود و سرعت و عملکرد فوق العاده ای را به ارمغان خواهد آورد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 85

به "شرکت TSMC تنها سازنده تراشه A13 اپل خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت TSMC تنها سازنده تراشه A13 اپل خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید