نماد شهر زیرزمینی نوش آباد در آیینی رونمایی شد

به گزارش فیس راز، سید جعفر فاطمی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به فراوانی و تنوع پیه سوزهای کشف گردیده در جریان کاوش های شهر زیرزمینی نوش آباد، این اثر به عنوان اولین نماد و سوغات شهرزیرزمینی نوش آباد معرفی و رونمایی شد.

نماد شهر زیرزمینی نوش آباد در آیینی رونمایی شد

مدیر انجمن دوستداران مفاخر و آثار تاریخی شهر نوش آباد گفت: این پیه سوزها مقارن در شهرزیرزمینی نوش آباد رونمایی و در معرض دید و نمایش علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی این اثر ارزشمند حهانی نهاده شد.

شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از نمونه های ساختار نطامی و دفاعی است که از حفر تونل ها در زیر زمی بوجود آمده است. این شهر در مجموع دارای 3 طبقه است و عمق آن در زیر زمین تا 18 متر هم می رسد. در بعضی از قسمت ها، ورودی هایی که در این شهر وجود دارد فقط 120 سانتیمتر است و این به آن معناست که یک نفر به زحمت می تواند خود را از آن عبور بدهد.

شهر زیرزمینی نوش آباد از مناطق باستانی و تاریخی شمال اصفهان است که به عنوان یکی از پایتخت های ساسانیان در دوره انوشیروان شناخته می گردد.

دهخدا نام شهرنوش آباد را از ریشه انوشه به معنای جاودانی می داند در این شهر علاوه بر شهر زیرزمینی اویی، مسجد جامع و مسجد امام علی از آثار دوره مغول، قلعه خشتی سی زان، و پل تاریخی اسحاق آباد از آثار دوره سلجوقی از جاذبه های خاص گردشگری شهر نوش آباد هستند.

شهر تاریخی نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت در سه کیلومتری مرکز آران و بیدگل واقع است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 74

به "نماد شهر زیرزمینی نوش آباد در آیینی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماد شهر زیرزمینی نوش آباد در آیینی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید