نیازمند نقد کارشناسانه اصحاب رسانه هستیم، ضرورت شفاف سازی امور

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه در مراسم روز خبرنگار که به همت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان برگزار گردیده بود در خصوص لزوم راه اندازی موزه مطبوعات استان گفت: همواره تبریز به عنوان شهر اولین ها مطرح بوده و از این لحاظ، تاسیس موزه مطبوعات در این شهر ضروری است و می توان گفت، این شهر لیاقت داشتن اینچنین موزه ای را دارد.

نیازمند نقد کارشناسانه اصحاب رسانه هستیم، ضرورت شفاف سازی امور

وی ادامه داد: قول تاسیس این موزه در زمان استاندار قبلی آذربایجان شرقی داده گردیده بود که ما نیز از زمانی که به استان آمدیم، کوشش نموده ایم هر قولی که استاندار قبلی در استان داده را پیگیری کنیم.

هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگاران در خصوص مسائل اداری را ندارد

خدابخش در خصوص درخواست اصحاب رسانه استان مبنی بر عدم شکایت مدیران علیه خبرنگاران گفت: در خصوص شکایت از اصحاب رسانه باید به این هم فکر کنیم که وقتی نشر اکاذیب اتفاق می افتد در قبال این امر چه واکنشی باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه مدیر دولتی، حق شکایت نداشته باشد در خصوص مسائل اداری، قابل تحقق است و هیچ مدیر دولتی هم حقی در این زمینه ندارد اما در خصوص مسائل فردی، حرمت آبروی انسان ها قابل توجه است و نمی توان به این سادگی از آن گذشت.

خبرنگاران نقص های موجود در ادارات را سوژه خبری خود قرار دهند

استاندار آذربایجان شرقی اضافه نمود: در ادارات ما، نقص های زیادی است که اگر خبرنگاران به این کاستی ها توجه نمایند دیگر احتیاجی به بردن ابروی هیچ شخصی به عنوان سوژه خبری نیست.

وی همچنین در خصوص نقش مهم رسانه ها در مسائل مهم کشور و استان گفت: به عنوان مثال اخیرا با بحث عدم باشگاه داری شهرداری تبریز در زمینه ورزش قهرمانی روبرو هستیم که از رسانه ها توقع داریم تا به صورت کارشناسی به این موضوع ورود داشته باشند چرا که میلیاردها تومان پول در سال برای باشگاه های ورزشی شهرداری تبریز خرج می گردد در حالی که با همین مقدار هزینه می توان چندین و چندین سالن ورزشی و پارک در شهر ساخت.

خدابخش با بیان اینکه اینکه هم اکنون تبریز در جایگاه درخور شان خود قرار نگرفته است، گفت: در همین راستا از تمامی نقدهای اصحاب رسانه حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: اگر مطبوعات در سطح ملی در خصوص مساله ارز ورود پیدا می کردند قضیه متفاوت تر از اوضاع کنونی بود، هم اکنون هر جایی که در ادارات، فساد می بینیم، معلوم می گردد مطبوعات خوب به موضوع ورود نیافته اند چرا که مطبوعات را به عنوان اعضای نظارتی ادارات می شناسیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر انسان مجبور به پاسخگویی در قبال کارهایش نباشد حتما طغیان می نماید، گفت: مطبوعات وظیفه دارند در راستای شفاف سازی امور کوشش نمایند که در این زمینه نیز مدیر و فردی را بری از نقد نمی دانیم.

لزوم احیای امید در بین مردم

رحیم شهرتی فر نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی بر لزوم همراهی رسانه ها در اوضاع دشوار کنونی کشور گفت: باید شعار همگام و همراه با مردم را دوباره احیا کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امروزه در سایه همراهی با مردم می توانیم از این دوران در کشور که در اثر توطئه های دشمنان به وجود آمده به سلامت بگذریم.

وی با تاکید بر لزوم احیای امید در بین مردم گفت: در این برهه، انچه که به شدت به آن احتیاج داریم زنده کردن امید در بین تمامی اقشار جامعه است و در این راستا رسانه ها بالاترین وظیفه را بر عهده دارند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 17

به "نیازمند نقد کارشناسانه اصحاب رسانه هستیم، ضرورت شفاف سازی امور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند نقد کارشناسانه اصحاب رسانه هستیم، ضرورت شفاف سازی امور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید