پیغام آشتی جویانه مدیرعامل غول فناوری چین برای رئیس جمهور آمریکا: ما خواستار برقراری ارتباط هستیم ، دونالد ترامپ یک رئیس جمهور بزرگ است

به گزارش فیس راز، مدیر عامل هواوی در جدیدترین سخنرانی خود دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده را رئیس جمهور بزرگ نامیده است. به نظر می رسد این اقدام نوعی کوشش برای خاتمه دادن به جنگ ایالات متحده با شرکت هواوی باشد.

پیغام آشتی جویانه مدیرعامل غول فناوری چین برای رئیس جمهور آمریکا: ما خواستار برقراری ارتباط هستیم ، دونالد ترامپ یک رئیس جمهور بزرگ است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها هواوی در کوشش است تا صندلی خود را در ایالات متحده بار دیر تثبیت کند. صندلیی که البته در سایه مسائل اخیر این شرکت به شدت متزلزل شده بود. برای مثال یکی از مسائل مهمی که اخیرا توجه جامعه دنیای را به سمت هواوی جلب نموده است، ماجرای دستگیری مدیرمالی هواوی در کاناداست.

در چند روز گذشته نیز ماجرای کارمند هواوی در لهستان که جاسوسی می نموده، مطرح شد، با این حال همه این مسائل نتوانسته عزم هواوی برای حفظ روابط با ایالات متحده را در هم بشکند و مدیرعامل هواوی در تازه ترین سخنان خود از ترامپ به عنوان رئیس جمهور بزرگ نام برده است.

جالب است بدانید منگ وانجو، یعنی مدیرمالی هواوی در کانادا که مدتی پیش دستگیر شد درواقع دختر رن ژنگ فی مدیرعامل هواوی است. بنابراین اظهار نظر مدیرعامل هواوی در مورد دونالد ترامپ در نوع خود بی نظیر و غیرقابل پیش بینی تلقی می گردد.

برهمین اساس است که برخی تحلیلگران فضای فناوری معتقدند هدف از این اظهار نظر عجیب دقیقا آرام کردن خصومت های رو به رشد بین المللی نسبت به شرکت هواوی است.

به گزارش روزنامه های صبح چین، ژنگ فی در مورد ترامپ گفته: او این جسارت را دارد که مالیات را به شدت کاهش دهد، که برای کسب و کارها سودمند است. اما این را هم فراموش نکنیم که رئیس جمهور باید با شرکت ها و کشورها به خوبی برخورد کند تا آنها مایل باشند در ایالات متحده سرمایه گذاری نمایند و دولت بتواند مالیات کافی را جمع آوری کند.

این می تواند اشاره به این واقعیت باشد که ایالات متحده مدتی است هواوی را به لیست سیاه اضافه نموده است. درواقع خرید و فروش تلفنهای این شرکت در آمریکا با ممنوعیت روبرو است و سرویس های امنیتی همواره هشدار داده اند که هواوی تهدیدی جدی برای حریم خصوصی کاربران است و با کانالهای جاسوسی چین در ارتباط است.

با تور چین همراه شوید

ژنگ فی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: پیغام من به ایالات متحده کاملا روشن است: ما خواستار برقراری ارتباط هستیم و دوست داریم همکاری و موفقیت های مشترک داشته باشیم. در دنیای تکنولوژی های پیشرفته، برای هر شرکت یا کشور به طور فزاینده ای غیرممکن است که نیازهای دنیا را حفاظت یا پشتیبانی نکند.

وی همچنین کوشش کرد تا نقش هواوی را به عنوان یک پتانسیل بالقوه در اختلافات تجاری چین و آمریکا در نظر بگیرد. وی اضافه کرد: هوآوی فقط یک دانه کنجد در جنگ تجاری عظیم چین و ایالات متحده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 113

به "پیغام آشتی جویانه مدیرعامل غول فناوری چین برای رئیس جمهور آمریکا: ما خواستار برقراری ارتباط هستیم ، دونالد ترامپ یک رئیس جمهور بزرگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام آشتی جویانه مدیرعامل غول فناوری چین برای رئیس جمهور آمریکا: ما خواستار برقراری ارتباط هستیم ، دونالد ترامپ یک رئیس جمهور بزرگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید