کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل منتشر شد

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل تالیف شارون اسپرای و لورا روزل و با ترجمه علیرضا طیب از سوی انتشارات چاپخش در مهرماه 97 راهی بازار کتاب شد.

کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل منتشر شد

از زمان انتشار نخستین ویراست کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل در سال 2008 ، منابع موجود در زمینه پژوهش های دانشجویی به میزان چشمگیری افزایش یافته است. منابع جدید شامل پایگاه های داده های وبلاگی، پایگاه های داده های سازمان های بین المللی دولتی، پایگاه های داده های نشریات علمی جدید، و حتی پایگاه های داده هایی می گردد که افراد برای خودشان ایجاد نموده اند.

با جست وجوی ساده دو واژه تروریسم و مهاجر در بایگانی نشریات علمی معروف به JSTOR در زمان نگارش این کتاب به ترتیب بیش از 17000 مقاله و بیش از 154000 مقاله پیدا می گردد.

درحال حاضر، دانشجویان به صدها هزار فایل تصویری موجود در یوتیوب دسترسی دارند که بسیاری از آنها تصاویر مستندی از لحظات مهمی هستند که بر دنیا گذشته است .دسترسی به اطلاعات با نسبتی نجومی درحال افزایش است.

استادان پیوسته از دانشجویان خود می شنوند که علاقه ای جدی به دنیا پیرامون خود دارند و مشتاق پژوهش درباره روابط بین الملل هستند ولی اغلب نمی دانند که در این انبوه اطلاعات چگونه و از کجا باید یک پروژه پژوهشی را شروع نمایند.سر در آوردن از این که چگونه باید دامنه کشف و اکتشاف را محدود ساخت و چگونه روندپژوهش و نگارش را سازمان داد پیوسته دشوارتر می گردد.

ویراست دوم کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل، حاوی تمامی عناصری از ویراست نخست است که روند پژوهش و نگارش را برای صدها دانشجو در دوره های مقدماتی و عالی روابط بین الملل، ساده تر ساخته است.

در کتاب حاضر با استفاده از رویکردی نمونه نگر، هدایت ها و مثال هایی را در زمینه چگونگی فراتر رفتن از موضوع کلی و تنظیم پرسش پژوهش، گامهای روشنی را برای پیمودن روند مرور نوشته های مربوط، رهنمودهایی را درباره چگونگی تنظیم برنامه ای برای گردآوری و سازماندهی شواهد، توصیه هایی را در زمینه تحلیل اطلاعات، و دستورالعملی گام به گام را برای نگارش بخش های مختلف یک گزارش پژوهشی جامع ارائه می کنیم.

ولی از همه مهم تر، نوشته حاضر دارای یک ویژگی اساسی است که در هیچ متن درسی دیگری که در زمینه پژوهش و نگارش در حوزه آنالیز های بین المللی در بازار نشر یافت می گردد نمی توانید آن را بیابید: وجود فصل های متعددی که مشخصاً به موضوعاتی اختصاص یافته است که به دانشجویان یاری می نمایند عناوین پژوهشی نمونه نگر جالب توجهی پیدا نمایند.

در مجموع، کل کتاب حاضر با این هدف تهیه گردیده است که به دانشجویان یاری کند با کارایی تک تک گام های روند پژوهش را پشت سر گذارند و پروژه پژوهشی با کیفیتی را تکمیل نمایند و درضمن، مهارت های پژوهشی ارزشمندی را فرابگیرند که در بسیاری از پروژه های پژوهشی قابل استفاده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 80

به "کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب پژوهش و نگارش در روابط بین الملل منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید