گلشاهی بیان کرد؛ پیش بینی صادرات آبزیان به کشورهای حوزه بالکان برای نخستین بار

به گزارش فیس راز، یک مقام مسئول گفت: سال جاری برای نخستین بار، صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای حوزه بالکان پیش بینی شده است.

گلشاهی بیان کرد؛ پیش بینی صادرات آبزیان به کشورهای حوزه بالکان برای نخستین بار

به گزارش ، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اظهار کرد: حفظ بازارهای بین المللی آبزیان و گسترش آن در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، بازارهایی که ظرفیت خرید کالاهای شیلاتی فراوری ما را دارند و تاکنون به آنها دسترسی نداشته ایم در دستور کار است و در کوشش هستیم در امسال به تعدادی از این بازارهای صادراتی ورود پیدا کنیم.

گلشاهی ادامه داد: برای ورود به بازار شیلات کشورهای حوزه بالکان مذاکراتی را آغاز خواهیم کرد و امسال مسلما به این کشورها صادرات خواهیم داشت.

به گفته این مقام مسئول، پس از ارسال محموله های صادراتی نمونه به این کشورها باید دید بازخورد آن چگونه است، هر چند اطلاعات اولیه ما نشان می دهد که این بازارها برای محصولات شیلاتی ایران قابلیت گسترش را دارد.

وی گفت: یکی دیگر از سیاست های سازمان شیلات در حوزه صادرات این است که به سمت کشورهایی مانند عمان برویم که خودشان صادر کننده مجدد محصولات شیلاتی به سایر کشورها هستند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: حفظ بازارهای موجود و تثبیت آن به لحاظ حمایت از توان فراوری صورت می گیرد و عمده فعالیت در این حوزه بر عهده بخش خصوصی و اتحادیه های تخصصی مربوطه است.

وی درباره توسعه بازارهای داخلی گفت: ما در استان هایی که مبدا فراوری یا مبدا توزیع هستند مانند استان های شمالی و جنوبی کشور، فارس و تهران توسعه فیزیکی بازارهای عمده و خرده فروشی را پی گیری می کنیم و در این استان ها چند بازار آبزیان در دست احداث هستند.

گلشاهی اضافه کرد: ما به دنبال الگوهایی هستیم که بیشترین میزان عرضه آبزیان را به صورت تسهیل شده در اختیار مردم قرار دهند.

وی اذعان کرد: در این راستا، اکنون توسعه بازار آبزیان در تهران با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار، سالن های آبزیان که قادرند انواع آبزیان را به ویژه به صورت فرآوری و آماده مصرف ارائه دهند در برنامه داریم.

گلشاهی با بیان اینکه توسعه اماکن بین راهی عرضه آبزیان در دستور کار سازمان شیلات است، اضافه کرد: در مسیرهای تردد مردم در بین راه، مراکز طبخ و فروش آبزیان آماده مصرف نیز گسترش خواهد یافت و در این راستا، نمونه هایی از این اماکن در استان های مرکزی، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و مازندارن راه اندازی شده است.

وی در انتها توضیح داد : رستوران های شیلاتی به صورت الگو راه اندازی می شوند و نخستین نمونه آن را در استان مازندارن داشته ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 145

به "گلشاهی بیان کرد؛ پیش بینی صادرات آبزیان به کشورهای حوزه بالکان برای نخستین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلشاهی بیان کرد؛ پیش بینی صادرات آبزیان به کشورهای حوزه بالکان برای نخستین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید