آخرین گزارش ها از شرایط دسترسی به اینترنت در کشور

به گزارش فیس راز، آخرین خبرها از اتصال به اینترنت حاکی از آن است که به جز پنج استان، اینترنت ثابت در تمامی کشور برقرار شده و اینترنت همراه نیز در 10 استان متصل شده، البته هنوز خبری درباره زمان اتصال تمامی استان ها به اینترنت ثابت و همراه اعلام نشده است.

آخرین گزارش ها از شرایط دسترسی به اینترنت در کشور

ایسنا:اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب (25 آبان)، به دلیل ناآرامی های ایجادشده در پی اجرای طرح اصلاح و سهمیه بندی بنزین و به منظور جلوگیری از امکان سوءاستفاده های احتمالی از این ابزار ارتباطی کاملا قطع شد و تا پنج روز ادامه داشت.

پس از آن اتصال اینترنت ثابت و خانگی، دانشگاه های بزرگ کشور و بعضی شرکت های فعال و نیازمند به ارتباطات اینترنتی از روز پنج شنبه (30 آبان) شروع شد.

اما اتصال مجدد اینترنت ثابت و خانگی در حالی که از استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان و ایلام شروع شده بود، به تدریج ادامه یافت تا به تدریج در استان ها ارتباطات بین الملل دوباره از سر گرفته گردد.

از طرفی اینترنت همراه نیز از روز یکشنبه، سوم آذرماه با اتصال تدریجی در استان های خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و یزد و چهارمحال بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام برقرار شد و از روز سه شنبه استان خراسان شمالی نیز به این فهرست اضافه شد. این در حالی که در سایر استان های کشور هنوز محدودیت های دسترسی به اینترنت بین الملل حل نشده است.

بنابراین در حال حاضر سیم کارت اپراتورهای همراه شامل همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل در استان های خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و یزد و چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام و به تازگی خراسان شمالی به اینترنت بین الملل متصل شدند.

هنوز اطلاعاتی از این که اینترنت موبایل در دیگر استان ها چه زمانی وصل می گردد، اعلام نشده اما طبق آنچه به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد، وصل شدن اینترنت همراه منتظر دستور وزیر کشور است. این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی -وزیر کشور - هم اظهار داشت امروز عصر جلسه شورای امنیت تشکیل و در این باره تصمیم گیری می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 673

به "آخرین گزارش ها از شرایط دسترسی به اینترنت در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین گزارش ها از شرایط دسترسی به اینترنت در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید