آسمان خراش های تورنتو به باغ های عمودی تبدیل می شوند

به گزارش فیس راز، در حال حاضر بیش از 10 میلیون اصله درختچه، 26 درصد از سطح شهر تورنتو را پوشانده و آن را سبزپوش کرده است.

آسمان خراش های تورنتو به باغ های عمودی تبدیل می شوند

شهرداری تورنتو برای افزایش سرسبزی در این شهر طرح های جالبی را در نظر گرفته است که محیط زیست تورنتو را به طبیعتی سبز و بکر تبدیل خواهد نمود. بدین منظور شرکت معماری Brisbin Brook Beynon با شیوه ای نوآورانه به شهرداری تورنتو مشاوره و یاری خواهد داد.

این شرکت توانایی ساخت یک برج 27 طبقه سرسبز عمودی را با الگو برداری از برج های مسکونی Bosco Verticale در میلان (ساخته شده در سال 2014) دارد که با کاشت 11,000 اصله درخت، چشم انداز خاصی به ستون های ساختمان بخشیده است.

با توسعه فضای سبز تورنتو، این شهر تا سال 2020 با اسم باغ عمودی شناخته خواهد شد.

احداث ساختمان هایی با طرح باغ های عمودی علاوه بر اینکه موجب زیباتر شدن طبیعت شهر خواهد شد، اهداف دیگری از جمله مبارزه با آلودگی هوا، داشتن فضایی سالم تر برای زندگی پرندگان و بهبود پدیده گرده افشانی گلها و گیاهان را شامل می گردد.

بسیاری از موسسات پژوهشی و دانشگاه های تورنتو را می توان با این نماهای سبز تزیین نمود به گونه ای که جو محیط آموزشی برای دانشجویان و محققان لذت بخش تر گردد.

Robert Wright، رئیس دانشکده جنگلداری دانشگاه تورنتو به همراه محققانی از مرکز تحقیقات و نوآوری وینلاند (Vineland Research and Innovation Centre)، تیم ساخت و تحقیقاتی باغ های عمودی تورنتو را تشکیل می دهند که در زمینه ادامه حیات گونه های درختی در منطقه ها شهری دارای تخصص می باشند.

موسسه آبیاری Vanden Bussche Irrigation هم در توسعه تکنولوژی باغبانی این پروژه نقش بسزایی دارد. به همت کارشناسان و متخصصان این موسسه، یک سیستم تازه برای نظارت و آبیاری 450 اصله درخت رو به رشد که تعدادشان در حال افزایش است، طراحی شده است.

این درختچه ها که قرار است در سطح بیرونی نمای ساختمان کاشته شوند، مستقیما به یک سیستم نظارتی یکپارچه متصل هستند که تراکم حجم آب، مواد مغذی و شرایط جوی خارجی را میزان گیری می نماید. عواملی همانند سرمای هوا در زمستان، گرمای تابستان و رطوبت هوا بر زندگی این گیاهان تاثیرگذارند.

شهرداری تورنتو میخواهد با احداث پروژه هایی تحت اسم بام سبز، محیط سبز شهری را توسعه دهد و بعلاوه با همکاری شرکت Brisbin، پروژه باغ عمودی که نمادی از محیط زیست پایدار است را فراگیر کند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1868

به "آسمان خراش های تورنتو به باغ های عمودی تبدیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان خراش های تورنتو به باغ های عمودی تبدیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید