دیدبان حقوق بشر: اصل قانون در امارات نگران کننده است

به گزارش فیس راز، سازمان دیدبان حقوق بشری جزئیات دادگاهی مشهورترین فعال حقوق بشری امارات و جنایات مقامات اماراتی علیه وی را فاش کرد.

دیدبان حقوق بشر: اصل قانون در امارات نگران کننده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، سازمان دیدبان حقوق بشر جزئیات دادگاهی احمد منصور مشهورترین فعال حقوق بشر اماراتی که از سال 2017 به اتهام انتقاد از دولت امارات در شبکه های اجتماعی بازداشت شد، را فاش کرد.

سازمان دیدبان حقوق بشر طی بیانیه ای به نقل از منبعی آگاه از پرونده احمد منصور گفت که جزئیات دادگاه این فعال حقوق بشری نشان می دهد که اصل قانون در امارات متحده عربی نگران نماینده است.

دادگاه احمد منصور در مارس 2018 ، تقریباً یک سال پس از دستگیری وی ، در دادگاه تجدیدنظر ابوظبی ، جایی که همه پرونده های مربوط به امنیت کشور مورد رسیدگی قرار می گیرد، شروع شد.

احمد منصور در هر پنج جلسه به دادگاه ابوظبی شرح داد که در سلول انفرادی به سر می برد و از سایر حقوق اساسی زندانیان از جمله ارتباط تلفنی و دیدار با خانواده و نزدیکانش محروم است.

قاضی دادگاه ابوظبی در سه جلسه از دادگاه گفت که مقامات امارات به منصور حقوق زندانیان را اعطا نمایند ، اما تصمیمات قاضی که به دادسرای امنیت ایالتی فدرال اختصاص داده شد ، اجرا نشد.

قاضی به محض تشکیل جلسه سوم دادگاهی، منصور را در شش زمینه متهم کرد که همه آنها براساس کار وی در دفاع از حقوق بشر بود و بعداً دادگاه وی را به پنج مورد از این اتهامات محکوم کرد که کلیه این اتهامات مربوط به اعمالی در مورد دفاع از حقوق بشر و انتقاد از مقامات اماراتی بود. از جمله این اتهامات شرکت در کنفرانس های بین المللی حقوق بشر به وسیله اینترنت ، مکاتبات با نمایندگان سازمان های حقوق بشری ازجمله سازمان دیدبان حقوق بشر به وسیله ایمیل و واتس اپ بود. دادگاه، منصور را از اتهام توطئه و همدستی با یک سازمان تروریستی تبرئه کرد.

منصور با این وجود به دلیل انتقاد از دولت امارات در شبکه های اجتماعی به 10 سال حبس محکوم شد.

این فعال حقوق بشر اماراتی در اکتبر 2018 ، پنج ماه پس از صدور حکم از محکومیت خود به دادگاه عالی فدرال اعتراض کرد. در آنجا نیز وی به قاضی شرح داد که هنوز در سلول انفرادی به سر می برد و با وجود دستورات قبلی دادگاه ، از حقوق اولیه زندانیان محروم است.

منصور احمد بدون داشتن نیازهای اساسی زندانیان در سلول های انفرادی رنج می برد. مقامات امارات همچنان از ارتباط وی با خانواده اش و به دست آوردن مطالب خواندنی و همچنین ازداشتن رادیو یا تلویزیون ممانعت می نمایند.

منصور در سال 2019 ، پس از آنکه تمام ابزارهای موجود برای مطالبه حقوق اساسی خود به عنوان زندانی را به کار گرفت و جوابی دریافت نکرد دوبار دست به اعتصاب غذا زد. از جمله خواسته های وی رهایی از سلول انفرادی و داشتن پتو و وسایل بهداشتی شخصی بود.

منصور در دومین اعتصاب غذای خود که از اوایل سپتامبر 2019 شروع شد و 49 روز به طول انجامید ، 11 کیلوگرم وزن کم کرد و این امر باعث وخامت اوضاع جسمانی وی شد، بدین ترتیب بسیاری از سازمان ها خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شدند.اگرچه این دو اعتصاب غذا مقامات امارات را بر آن داشت تا به منصور اجازه دهند هر ماه دو بار با همسر و مادرش تماس تلفنی کوتاهی برقرار کند و هفته ای سه بار بتواند در معرض آفتاب قرار بگیرد، اما باعث رهایی وی از سلول انفرادی و تامین نیازهای ضروری اش نشد.

طبق بیانیه سازمان ملل متحد احمد منصور از زمان دستگیری در مارس 2017 در سلول انفرادی به سر می برد.

عفو بین الملل می گوید منصور مدت ها پیش از بازداشت، از سوی حکومت امارات و طرفدارانش مورد ارعاب مکرر و حمله فیزیکی واقع شده و به مرگ تهدید شده بود.

جایزه حقوق بشری مارتین انالز در سال 2015 به خاطر دفاع منصور از حقوق بشر در امارات به او داده شد و او را یکی از معدود صداهای داخل امارات متحده عربی توصیف کردند، که ارزیابی جامع و موثقی از شرایط حقوق بشر در امارات تهیه و ارائه نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1574

به "دیدبان حقوق بشر: اصل قانون در امارات نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدبان حقوق بشر: اصل قانون در امارات نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید