رشد جهانی دسترسی به داروی پیشگیری از اچ آی وی

به گزارش فیس راز، نتایج یک تحقیق نشان می دهد داروی پیشگیری از اچ آی وی (HIV) هم اکنون در دسترس تعداد بیشتری از افراد نیازمند به آن قرار گرفته است.

رشد جهانی دسترسی به داروی پیشگیری از اچ آی وی

به گزارش خبرنگاران، آنالیز های آماری تایید می نماید که بیش از یک نفر از هر 9 نفر در سراسر دنیا که برای به حداقل رساندن خطر آلوده شدن به HIV نیازمند مصرف روزانه قرص هستند، این دارو را دریافت می نمایند.

این دارو که به اسم PrEP شناخته گردیده در برابر HIV به شدت تاثیرگذار است هرچند، بسیاری از مردم دنیا این دارو را دریافت نمی نمایند چرا که از وجود آن آگاهی ندارند، به این دارو دسترسی ندارند یا از توانایی پرداخت هزینه های آن ناتوان هستند.

در آنالیز اخیر، کارشناسان به ارزیابی اطلاعات موجود در 72 مطالعه که در فاصله سال های 2006 تا 2018 انجام گرفت، پرداختند و معین شد مصرف این دارو در میان افرادی که مجبور به دریافت آن هستند افزایش یافته است.

به گزارش ژاپن تودی، کارشناسان همچنین تاکید کردند: تنها در آمریکا حدود 1.2 میلیون نفر باید از داروی PrEP استفاده نمایند در حالی که در فاصله سال های 2012 تا اوایل 2017 میلادی حدود 120 هزار نفر برای دریافت این دارو اقدام نموده اند و این آمار نشان می دهد که بسیاری از افراد هنوز از مصرف آن محروم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 60

به "رشد جهانی دسترسی به داروی پیشگیری از اچ آی وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد جهانی دسترسی به داروی پیشگیری از اچ آی وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید