روسیه: از نتیجه گیری زودهنگام درباره حادثه دریای عمان پرهیز گردد

به گزارش فیس راز، سخنگوی کرملین اعلام نمود، مسکو فعلاً تفسیری در باره حادثه اتفاق افتاده برای دو کشتی نفت کش در دریای عمان ارائه نمی دهد و تا زمانی که علت واقعی این سانحه روشن نشده، هرگونه نتیجه گیری درباره آن زودهنگام است.

روسیه: از نتیجه گیری زودهنگام درباره حادثه دریای عمان پرهیز گردد

با همراهی عمان تور از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت، علت حادثه اتفاق افتاده برای دو کشتی نفت کش در دریای عمان، فعلاً برای هیچکس روشن نیست، به همین دلیل هرگونه نتیجه گیری درباره آن زودهنگام خواهد بود.

روز گذشته، پنج شنبه، دو کشتی نفت کش - شامل نفت کش Front Altair که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر اتانول بارگیری نموده بود و نفت کش Kokuka Courageous که با پرچم پاناما از الجبیل عربستان به مقصد سنگاپور، محموله متانول حمل می کرد، دچار سانحه شده و آتش گرفتند که بنا بر ادعای رسانه های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره تاکید نمود: کرملین فعلاً نمی تواند تفسیری درباره حادثه اتفاق افتاده در دریای عمان ارائه دهد. در صورت احتیاج وزارت امور خارجه بعداً مواضع رسمی روسیه در این باره را اعلام خواهد نمود.

سخنگوی کرملین اضافه نمود: تا جایی که ما اطلاع داریم، فعلاً اطلاعات دقیقی درباره علت وقوع این حوادث وجود ندارد و هیچکس دلیل آن را نمی داند. به همین دلیل هرگونه اظهارنظر در این باره بسیار زودهنگام خواهد بود.

لازم به یادآوری است، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش از این در تفسیر این رخداد، با اشاره به افزایش اعمال فشارها بر ایران در این اواخر، تاکید نموده بود که نباید مسئولیت حوادث اتفاق افتاده در دریای عمان را برعهده جمهوری اسلامی ایران انداخت.

سفارت روسیه در تهران نیز اظهار داشت، 11 خدمه روس نجات یافته از کشتی های نفت کش خارجی در دریای عمان، در سلامت و امنیت کامل بسر برده و در بندر جاسک در جنوب ایران نگهداری می شوند. بر اساس این اطلاعات، وزارت خارجه روسیه در حال اجرا رایزنی هایی با مقامات ایرانی و اتخاذ تدابیر لازم برای فراهم شدن مقدمات بازگشت اتباع روسی به این کشور است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 749

به "روسیه: از نتیجه گیری زودهنگام درباره حادثه دریای عمان پرهیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: از نتیجه گیری زودهنگام درباره حادثه دریای عمان پرهیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید