شورای امنیت امروز در خصوص یمن تشکیل جلسه می دهد

به گزارش فیس راز، شورای امنیت سازمان ملل امروز (آدینه)جلسه ای غیر علنی به منظور آنالیز گزارش سالانه کمیته کارشناسان و توصیه های آنان در خصوص بحران یمن تشکیل می دهد.

شورای امنیت امروز در خصوص یمن تشکیل جلسه می دهد

به گزارش خبرنگاران، شورای امنیت امروز جلسه ای پشت درهای بسته با هدف پرداختن به گزارش سالیانه کمیته کارشناسان و توصیه های آنان در خصوص بحران یمن تشکیل می دهد.

در همین حال سازمان ملل روز پنجشنبه از جان سالم به در بردن رئیس تیم مامور آن به نظارت بر توافق آتش بس در شهر الحدیده پس از اصابت گلوله ای به خودروی زرهی وی اطلاع داد.

شبکه العربیه اضافه نمود، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: ما اطلاعاتی درخصوص عامل یا عوامل این تیراندازی در اختیار نداریم.

به همین دلیل، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه رسمی اش در توئیتر نوشت: عدم آگاهی سازمان ملل از منبع تیراندازی در الحدیده بسیار نگران کننده است و به دو علت صورت می گیرد، علت اول اینکه این موضوع حاکی از بی تجربگی تیم ناظر سازمان ملل متحد بر روند توافق صلح الحدیده است. علت دوم و محتمل تر این است که سازمان ملل بر موضوع تیراندازی کشورهای متجاوز و مزدوران آنها به سمت کاروان تیم ناظر بر مذاکرات صلح سرپوش می گذارد و این امر جانبداری این سازمان از ائتلاف عربی را به اثبات می رساند.

مترجم: منصوره حسنی

دبیر: مهران ثنایی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 159

به "شورای امنیت امروز در خصوص یمن تشکیل جلسه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت امروز در خصوص یمن تشکیل جلسه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید